Expecto

Nu har Sankt Olavs loppet avslutats. Det var lika kul som vanligt! Fast i år bröt jag traditionen att sova i tält i Norge, istället körde jag på husvagn i Norge. Sov dock i förtältet, med infravärme över den tjocka luftmadrassen. Ajaj, det är tufft att kampa ; ) Men en tradition som jag inte bröt från var badet i den norska fjorden vid kampingen. Det var pissigt väder, men jag och Olsson var modiga fiskar som simmade ändå! Det gjorde vi bra! Själva springandet var också trevligt. Den första dan sprang jag från Såå till Åre, hade medvind. Det gick lätt!

Sträckan i Norge var tyngre, blåste lite hit och dit och mycket uppförs. Inte lika mycket som jag minndes det som däremot, vilket var skönt! Magnus var så snäll och cycklade med mig, måste ha fått mjölksyra av att cyckla sakta i den långa uppförsbacken XD Men en av de roligaste sakerna med den sträckan var att jag kunde "tävla" med en tjej som jag känner, vi sprang typ samtisigt. Vi har tävlat i längdskidor med varandra förut, men nu möttes vi på asfalten. Först sprang hon om mig, men jag tog henne sen i uppförsbackarna : D Hon fick dock starta lite efter mig ^_^;) hihi

Den sorgliga nyheten var att Duveds IF:s ungdomslag förlorade mot föräldralaget i år. Men vi lät dem vinna, eftersom de blev så ledsna när de förlorade förra året ; )

Idag har jag vart och städat hos AGO. Fick städa igenom korridorerna på ett stort hotell. Fick panik i de smala och mörka trapphusen då lyset slocknade. Inser ni hur läskigt det var! Det hände fler kusliga saker ... och jag som är så lättskrämd! Tur att inte Emma, Elin och Magnus lyckades övertala mig till att se "När lammen tystnar" i förrgår XD Imorn blir det dock mer "normalt" städ av lägenheter. Skönt att tjäna lite mer fickpengar. Det går åt mer pengar nu än vad det gjorde innan jag åkte till Japan. Inte för att jag slösar. Nu måste jag betala för saker som jag inte behövde innan. När man betalar sin egen tandtråd, munskölj och synundersökning - är man vuxen då? (i så fall vill jag inte bli vuxen!)

Men nu till den stora nyheterna! I morgon är det premiär (för oss dödliga människor) på "Harry Potter and the halfblood prince"! Inte illa va?! Ska in med vännerna till stan och titta ^_^

Sen i övermorgon bär det av till STockholm. Där ska jag till Expecto, ett Harry Potter konvent i Täby. Härligt nördigt. Det ska bli trevligt! Ni kanske kan få se foton av mina fina utstyrlsar senare ; D

Nu ska jag stänga av, för det har börjat åska : ( Hejsvej leverpastej!!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uh. Jobbigt med mörkar korridorer. Förstår att du blev skraj. Undvik skräckfilm. Inget trevligt alls!



Hm. Vet inte om du börjar samla vuxenpoäng. Egentligen tror jag inte sådana saker är så viktiga. Jag har egen lägenhet, betalar räkningar, går till jobbet på vardagarna osv. men känner mig inte jättevuxen för det. Även om jag nog tyvärr är det :(

2009-07-14 @ 22:00:10
Postat av: Gunsan

Harry Potter konvent, du måste visa upp din utstyrsel;)

Kram

Postat av: jilin ^^

hejsan, jag är också en wanna be japan! XD hihi<3

har du bloglovin?? ;)

2009-07-24 @ 10:20:04
URL: http://jilin.blogg.se/
Postat av: Victoria

jag har tänkt att åka till japan som utbytesstudent nästa år och jag skulle gärna vilja fråga dig om några saker. jag har anmält mig till explorius och jag skulle gärna vilja maila några frågor till dig. min e-mail är vix92@hotmail.com jag är väldigt tacksam för svar.

2009-08-29 @ 11:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback