Mitt nya liv har i Japan : )

Hej hej!

Ville bara saga att jag mar jattebra nu! Min nya familj ar jattesnall! Och nog for att de har ganska fullt upp, men de ar anda inte stressade pa samma satt som min forra familj. Jag stormtrivs har : ) Jag sover for ovrigt i ett rum med tatami-mattor. Och sover gor jag inte i en sang, utan pa en futon pa golvet (japansk madrass-sang typ). Precis som jag dromde om innan jag akte till Japan : D Pa morgonen kan jag sova till eftre klockan 6. Lamnar huset gor jag runt 7. Kommer hem gor jag runt halv 8 pa kvallen.

For ovrigt tycker min nya familj att jag pluggar for mycket, att jag borde gora mer roliga saker nu nar jag anda ar har i Japan. Det tycker jag ocksa : D Blev sa lycklig nar de sa det. Sa fran och med nu ska jag hitta pa mer roliga saker : )
For ovrigt har jag borjat lasa en hel del manga pa japanska nu. Tiden gar lixom i ett lugnare tempo i det har huset, sa jag har aven tid over till att koppla av lite : ) Det ar valdigt kul ^^

Mina vardsystrar ar 7 ar och 13 ar. De ar jattegulliga : ) Men hon som ar 13 ar pluggar jattemycket, for hon gar pa privatskola : ) Fast aven hon tar det lugnt ganska ofta, sa jag kanner att aven jag kan ta mig gott om tid till sant.

Idag ar det lordag och ingen Kyudo ( det kommer stort test i alla amnen snart, sa vi har inga klubbaktiviteter nu). Min mamma sa att jag fick sova hur lange jag ville pa morgonen. Sov till halv tio. Det var forsta gangen jag kom till Japan som jag sov tills efter klockan 9 XD Det var en harlig kansla!

Ville bara saga att jag mar bra nu. Ar glad \. Har det kul. Oroa er inte : )
Hoppas att ni ocksa mar bra!
1000 kramar Nina ^_^

(for ovrigt ar mitt nya hus ganska varmt!. I forra huset nar jag vaknade pa morgonen var det frost i fonstret en gang! (pa insidan alltsa!). Huvva. Men nu ar det bra : )

Kommentarer
Postat av: Micaela

Hej!



Wow vilken skillnad, det är ju så här det ska vara.

Håller med din nya familj, plugga inte för mycket utan njut av tiden i Japan.



Momma och Moffa och Nisse är i Stockholm och firar klaras födelsedag, så om du vill nå dem så ring hem till oss så ringer vi tillbaka.



Stora kramar från syrran

2009-02-07 @ 08:15:28
Postat av: Nils

Härligt lilla syster, kör hårt och njut gott, det har du förtjänat!^^

Älskar dig, chibi onee-chan.^^

2009-02-07 @ 09:49:33
Postat av: Jenny

Vad bra att det har blivit bättre, det känns som om du får njuta lite mer av tiden i Japan nu! Eller? Ja, jag håller med att du ska hitta på lite roligare saker nu när du ändå har kommit till Japan! Här hemma är det mycket snö(ca 60 cm)och det har snöat konstant hela dagen och ska göra det fram över också. Men det lider inte jag så mycket av :)



Vinter kramar Jenny

2009-02-07 @ 15:28:40
Postat av: Gunsan

Hej!



Vad härligt att du har det bättre nu. Ta nu hand om dig själv och njut av tiden du har kvar i Japan.

Många kramar Gunilla med familj

Postat av: pappa

Hej mitt hjärta !!!!



Vad glad jag blir, skönt att det blivit bättre och du fått en lugnare tillvaro.

Passa på och njut, gör som din värdmamma säger plugga hinner du göra hemma.

Du är superduktig!!



Kramar och pussar till dig !

mamma och pappa

2009-02-07 @ 20:23:23
Postat av: Fredskronk

Hej Nina!



Så skönt att allt löst sig och att du kommit till en lugnare plats. Låter ju som en jättebra familj ju. Se nu till att ha det skönt och roligt där borta.



Stora kramar

2009-02-07 @ 22:39:31
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Emma

Hurra Hurra! Vad toppen att allting känns bättre nu! Vad glad jag blir för din skull! Och vad skönt att höra att du slipper plugga lika mycket, och hinner ha kul också!

Yay Nina!

Kramar Emma

2009-02-08 @ 14:38:35
Postat av: Elin och Linda

Tjohoo! vad kul att höra! Det låter jättebra, vi blir jätteglada för din skull. :D Din nya familj verkar ha en bra inställning ^^ Go Nina!



Massor med kramar

Systrarna Andersson.

2009-02-08 @ 15:05:18
Postat av: emilia!

Hej Nina! Gud va härligt att allt är bättre nu med ny familj! Det ska bli så roligt när du kommer hem och går med oss igen! Saknar dig och ta vara på tiden i Japan! :) Kram Emilia

2009-02-08 @ 20:26:35
URL: http://emiliashine.blogspot.com
Postat av: Astrid

Åh, vad mysigt det låter ^^

Hoppas du har roligt nu, när du inte behöver plugga lika mycket =)

/Kram från någon du inte känner :3

2009-02-09 @ 08:39:46
Postat av: Sara

Åh, vad härligt Nina! Låter toppen med en avslappnad familj, det kan du behöva! :) Plugga inte så mycket nu och njut av "dina" Japanska trädgårdar :)

/Kram Sara!

2009-02-09 @ 14:55:41
URL: http://sotsara.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, vad härligt Nina! Låter toppen med en avslappnad familj, det kan du behöva! :) Plugga inte så mycket nu och njut av "dina" Japanska trädgårdar :)

/Kram Sara!

2009-02-09 @ 14:56:29
URL: http://sotsara.blogg.se/
Postat av: faster helena

är hos din kusin viktor,har lånat hans dator. vilken underbar upplevelse att få vara i japan du verkar vara i händelsernas centrum många, många,kramar från kusinerna mats o jag. undrar finns det någon snö, är det svårt med språket, du var jätte fin i skoluniformen ha det så bra kraaam kkkkkkkkkkkkkkkram

2009-02-11 @ 19:34:20
Postat av: Pappa

Hej Nina !

Vi har diskuterat lite omkring bilar och nu undrar din nyfikna pappa, vad kostar en ny bil i Japan?

Du kanske kan fråga din värdpappa om han vet vad en bil som den vi har kostar ny.

En annan sak som jag också vill veta är vad kostar en liter bensin?

Se nu till att ha kul och slösa lite pengar, för vem vet när du kan besöka Japan nästa gång.



Kramar i massor !!! från din nyfikna pappa.

2009-02-12 @ 22:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback