Arga mammor och sena kvallar

Som ni hor pa titeln sa har det vart lite kampigt pa sitonde. Jag rakades komma hem sent en kvall (d.v.s. kl. 20.40), efterosom vi haft ett viktigt mote i Kyudoklubben. Min vardmamma blev jattearg, sa att hon inte kunde lita pa mig langre bla bla. Men vad skulle jag gora da? Jag kunde ju inte ga ifran motet direkt, for da hade min larare och klubb-kapten blivit sur i stallet. Men har i Japan sa vill de vuxna inte att man forklarar sig, for da blir de forbannade. Sa jag tog den enkla vagen, grat en del och bad tusen ganger om ursakt (tararna var delvis for att jag var sa trott XD haha). Det tog emot, men jag har verkligen lart mig att tiga sen jag kom till Japan. Det galler inte att visa sin asikt, utan att saga vad de andra vill att man ska saga eller gora. Det ar verkligen knepiga liv de lever har i Japan, det handlar alltid om vad andra tycker. Och det ar ingen som sager det rakt ut, utan det maste man gissa sig till. Men jag har borjat vanja mig : )

For ovrigt sa marks det att jag har blivit 2:a arselev, for laxorna har okat rejalt. Pa sistonde sa kan jag skatta mig lycklig de ganger som jag kan sova 7 timmar. Gah ... Men nasta vecka sa ar det en massa roda dagar som klumpar ihop sig, sa det blir som ett litet lov. Japanerna kallar den veckan i maj for "golden week". Ser fram emot det, jag ska aka ivag 2 dagar med vardfamiljen till en restort, det ska bli harligt! Tror att vi ska bada i onsen (varma kallor), vilket jag hela tiden velat gora! Ser verkligen fram emot det!

For ovrigt sa radar roligheterna/aktiviteterna upp sig i maj. Tror inte att det blir sa mycket sova av XD haha. Pa lordag sa har vi Kyudotraning pa samma stalle dar tavlingarna brukar hallas. Nar det har slutat ska jag aka ivag med nagra vanner fran klubben och ga pa keeki-baikingu. D.v.s. man betalar ca. 130 kr, sen sa far man ata hur mycket tarta som man orkar. Jag tanker ata sjukt mycket tarta! Ser verkligen fram emot det!!! : D

Sen sa den 6 maj sa ar det Kyudo tavling igen, men denna gangen inte sa stor. Men det ar verkligen min sista tavling, sa jag maste skarpa mig! Tavlingen som var forut gick inte sa bra ... skot 8 pilar, och traffade bara 1 : ( Men i mitt lag pa 3 personer traffade vi totalt bara 5 pilar, sa det var inte bara jag. Men a andra sidan hade jag velat traffa typ 4 pilar eller mer : /  Men men, gjort ar gjort! ^^

Har forresten borjat kolla pa hur jag ska kunna skicka tillbaks alla saker som inte far plats i resvaskan hem till Sverige (det ar en del XD). Jag tanker skicka det med paket, men det kostar en hel del : / Att skicka 10 kg paket kostar ca. 1200 kr. Men vad gor man? Forresten, nu nar det borjar narma sig packningstider: om det ar nan som har en speciell onskan pa natt fran Japan sa ar det dags att saga det nu! Per mail eller per post. Men om det ar en stor sak sa far jag forst och framst se om det far plats i bagaget : ) Men sitt inte och gnag pa naglarna, om det ar natt sa hor av er. Jag kanske sager nej, men i sa fall far ni ta det med en klackspark : )

Nu ar det i stort sett BARA EN MANAD KVAR!!! Snart ses vi alskade svenne-bananer : D
Tusen kramar Nina  ^_^


Kommentarer
Postat av: Elin

:O Jag är förstummad av din värdmamma. Jag blir arg!! Det låter SJUKT jobbigt med hela tiga-och-ta-emot-grejen, och göra vad alla andra förväntar sig!! Jag skulle dö på en gång :/ Du är så otroligt stark som kämpar på trots alla kulturkrockar! :D



Maj i japan verkar ju vara värsta supermånaden! Du får ha det jättebra på alla upptåg du ska på!! Snart syns vi :D Det är vårligt nu här (finally!)



Stora kramar Elin Pelin.

2009-04-29 @ 15:56:42
Postat av: Anonym

men va knäppt! dumma! aja ^^



du är bäst och snart ses vi! :D

2009-04-29 @ 17:38:32
Postat av: Emma

Blir också extremt upprörd av din värdmamma! Inte göra så mot vår Nina!



Men du får ha det så bra nu på alla dina utflykter, och så ses vi snart ^^



Kramar Emma

2009-04-30 @ 08:08:02
Postat av: Pappa

Hej Nina!

Jaha! vad säger man?

Konstiga liv de lever i japan, om man blir försenad är det väl bra om det finns en vettig förklaring.

Det borde vara bättre att få en förklaring än att bara skälla och inte vet anledningen till förseningen.

Som i ditt fall blir antingen ledaren eller värdmamman sur, hur man än vänder sig så har man ändan bak.

Du får ta det med en klackspark och se fram mot det roliga som du ska göra.

Du är superduktig Nina och mamma och jag litar på dig!

Bamse kramar!! från mamma & pappa, Nils hälsar till dig.

2009-04-30 @ 10:53:05
Postat av: Fredskronk

Jisses. Vad säger man? Sedan när blev 20:40 sent? Hålla? Du är arton vilket på denna sidan jorden betyder att man får vara ute ungefär hur länge man vill. Annorlunda på andra platser förståss och det är ju det som är grejen med att bo utomlands ett tag.



Hoppas bara inte mamman är långsint och att du får det superkul i maj.



Kram, kram

Postat av: Gunsan

Det är inte lätt, du är stark som orkar ta detta. I våran del av världen gjorde du rätt som stannade på mötet. Du vet vad som är rätt och fel och lita på dig själv. Ta hand om dig och roa dig kungligt den sista tiden du har kvar i Japan.



Kramar från Gunilla

2009-05-02 @ 16:53:30
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Nina!

Det hörs som om du har fullt upp där nere fortfarande. Vad jobbigt med värdmamman och att man inte fick säga vad man tycker och tänker. men hoppas att alla utflykter kommer att bli bra! Nu är det inte så långt kvar tills vi ses! Kram Jenny

2009-05-03 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback