Sverige i ett nötskal



Nu har jag gjort klart min fantastiska presentation om Sverige. Den berättar, på japanska, ungefär att det finns bär, älgar, en kung, IKEA, Carolina Clüft, Pippi och köttbullar här i Sverige. Typ. Den vackra framsidan kan ni skåda ovan.

Idag har jag, förutom att fila på denna presentation, växlat pengar till Yen och hämtat ut ett lager medecin på apoteket. Jag hämtade ut all medecin som jag äter under ett år, för att slippa hämta ut i Japan (så att det inte blir fel eller att jag inte får ta ut där). Jag kände mig som en drug-dealer när jag gick ut med min proppfyllda stora apoteketpåse. Läskigt att se hur mycket medecin jag konsumerar på ett år O_O

I Japan säger man föresten att man dricker medecin, fast det är tabletter. Kusuri o nomimasu, heter det. Strange ^o^~

Det enda som jag är lite orolig för just nu, är att jag inte har fått mitt visum än... GAH! \\(OwO;;)// Men det kommer nog fixa sig (kan vi låtsas). Nädå, jag får det antagligen nästa vecka.

8 dagar kvar tills jag åker. Fjärilarna i min mage har ersatts med fladdermöss, och dem kittlas. Åh, mamma, vad har jag nu ställt till med?! TwT Fast jag vill ju åka ... det ska bli så kul!!! ^_^

Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Bara en vecka och en dag kvar innan du åker! Wooooow! Förstår att det är pirrigt men du fixar det Nina. Du är bäst! kramar

Postat av: Emma

Det är mycket möjligt att jag använder det tunga artilleriet till att hålla dig kvar här i stället :'O



Nej då, jag skojar bara. Eller? Allt jag säger är: Se upp för en gul-och-blåklädd ninja på arlanda. Muahahahahaha.

2008-08-09 @ 16:07:54
Postat av: Nina

Yikes ... (o_o ;)

2008-08-10 @ 20:00:14
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Emma

jodu. Men om du väldigt jättegärna vill åka kan du väl få det då... ^^

2008-08-11 @ 17:07:25
Postat av: Linda

2 dar kvarn nu och jag ha börjat fatta att du ska åka på riktigt!!!!! ses imorron strumprumpa XP

2008-08-14 @ 10:36:48
URL: http://wickeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback