Sagan om ringen

image158

Jag har kommit på att jag älskar sagan om ringen. Nu kommer alla fans att skrika på mig och poka mig med pinnar när jag bekänner att jag inte har lät böckerna. Ska jag vara ärlig med er? Jag har inte vågat läsa dem!
Men jag ska sammla mod nog att göra det så småningom. Det är trots allt nånting som jag helt enkelt inte vill missa att ha gjort!

Jag såg filmerna allt eftersom de släpptes på bio, men eftersom jag är lättskrämd av mig, och bara 10 år när första filmen släpptes, hade jag under en lång period endast hemska minnen från filmerna.

Men så i vintras visade TV4 alla filmerna under jullovet - jag satt som naglad framför TV:n. De är ju så otroligt geniala och bra! Musiken, skådespeleriet och allt .. fantastiskt!!

I måndags var jag på stadsbiblan här i stan och upptäckte att det fanns att låna CD-skivan med musiken från Sagan om Ringen. Jag lånade den såklart .. och återigen får jag den där känslan när jag lyssnar på musiken, samma känsla som förgyllde tre kvällar av mitt jullov.

Känslan kan jag inte beskriva - den är magisk. Det är den där sortens känsla som får det att kännas som om man kan göra vad som helst blandat med passion.

För den känslans skull skriver jag här min hyllning till Sagan om Ringen - trots att jag inte har läst böckerna. För vad är det som egentligen är viktigast? Att veta varenda liten detalj om boken och filmerna eller helt enkelt få uppleva en bra stund?

Kommentarer
Postat av: martina

jamen visst är dom väl härliga!? har än så länge bara lyckats köpa ettan på film, men något måste man väl lämmna kvar till jul ;P

Postat av: Nina

Precis, hoppas att får dem i julklapp :D
Ha det bra!

2007-10-21 @ 21:42:57
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback