Lägenhet och examenskläder

Igår var jag och Emma och kollade på vår lägenhet. Det var en kille som bott där innan så han hade naturligtvis slarvstädat. Han hade inte torkat ovanpå skåpen, listerna, köksfläkten, rengjort ungen eller torkat ren fönsterbrödorna ordentligt. Med andra ord var det lite små sunkigt. Kranen i badrummet funkade inte riktigt som den skulle och dörrhandtaget hängde upp och ner.

Men lägenheten var förvånandsvärt stor och ganska ljus trots sina 2 fönster. Grannarna består mest av gnatiga panshisar och nikotinberoende gubbar i äldre medelåldern. Dessutom finns det en rolig tant där som inte orkar gå ut med sin katt, så istället hissar hon ner den i en sele från balkongen så att den kan gå runt själv, sen fiskar hon upp den igen. Fast vi träffade en mysig tant när vi var och kollade i tvättstugan. Hon kanske vill ge oss kakor någon gång .. *sickle**dreglar*

Jag passade dessutom på att hitta examenskläder igår medans päronen skrev under lite papper som inte vi kunde hjälpa till med. Emma var min "personal shopper", shysst av henne. Speciellt med tanke på att jag alltid testar så mycket XD

I vilket fall så hittade jag en fin klänning, den är jättesöt <3. Kruxet är bara att den inte fanns i min storlek så jag hade visst testat en medium, och det upptäckte jag först när jag kom hem. Jag kom fram till att det antagligen var därför som den var lite "bubblig" här och var. Men vi ringde till Bik Bok och bad dem hänga bort en klänning av den sorten i XS. Synd bara att det inte fanns någon utom Large :((

Aja, det fixar sig nog. Den ser ändå okej ut. Jag kan nog fixa till den på något sätt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback