Musik

UH VS CCR


Jag har en ganska udda musiksmak.
 Fast egentligen så är inte musiken som jag lyssnar på så udda, det är mest kombinationerna av artister och stilar ..
Jag lyssnar på den mesta musiken, fast den mesta schlager och country tycker jag är värdelös. Mina favoritartister är Marilyn Manson, Christina Aguilera, Nightwish, Creedens Clearwater Revival och Utada Hikaru.
Detta betyder inte att jag nödvändigtvis vet allt om artisten i fråga eller har alla album/afficher etc. Det är nästan så det är tvärtom faktiskt. Jag tycker om deras musik, men för det så har inte jag allt som dem har producerat hemma hos mig. Kan jag verkligen säga att dem är mina idoler då?
Det finns nog spridda åsikter om den frågan, men jag tycker att det är självklart. Det är den sortens musik som jag gillar att lyssna på.
En gång på TV så var det en gubbe som sa "Musik är som ens favoritmat. Varför inte äta det du tycker är gott bara för att andra inte gillar det?!". Och mina "smaklökar" säger mig att jag gillar den här musiken!

Så till alla er där ute som bara lyssnar på 10-i topp (även om man kan gilla den också): Lyssna er fram för att se vad just du gillar så kan du få ut så mycket mer av musiken! Det kanske är texten du gillar, budskapet, melodin, instrumenten eller den där fantastiska småskrovliga rösten som bara får dig att rysa. Upptäck själv, och bry dig inte om vad andra tycker!!

Dagens godis ----->  >(ZUOUZ)<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback