Den hostande Lucian

Nu har jag på sistonde skrivit välldigt mycket under kategorin "Drömmar", därför tänkte jag varva med att skriva lite om verkligheten också. Jag vill ju inte att ni tror att jag har något liv utan bara sitter och drömmer ^^' ...

I vilket fall så var jag med i ett lussetåg i onsdags och igår. I onsdags när jag vaknade så kände jag mig välldigt förkyld, men jag hade två stycken lussetåg framför mig den dagen så jag kunde inte gärna stanna hemma ...
Först på morgonen med klassen, det lät fantastiskt! (jag måste verkligen lära mig att sluta juga här på bloggen ..) Tänk er ~25 bröliga killar på 15 bast, och naturligtvis en del sjönsjungande flickor (nu jög jag igen XD )
Nåja, morgonen var väll kanske inte någon braksuccé, men vi sjöng åtminstonde högt!
Men sen på kvällen var det dags att inleda en julkonsert med ett lussetåg med våran kör Spektrum. Det gick väll bra, men min röst var inte riktigt på samma nivå som de andras .. känner mig som en kille i målbrottet när jag är förkyld TwT

Igår när jag var lucia, till råga på allt, gick det som värst XD
Jag hade vart hemma ett par dagar från skolan p.g.a. en jobbig förkylning, men när jag är lucia kan jag ju ändå vara tyst ^^ (trodde jag .. ;_;)
Det lät bra när vi gick in (jag sjöng inte), det lät bra när vi stod där fram. Men så var det dags för den andra låten och jag kände hur det började kittla i min hals .. jag började skaka som en galning för att inte hosta, men till slut kunde jag inte hålla igen XD Jag fick ett hostanfall, allas blickar på mig - lucian,, kunde inte heller böja mig fram för då skulle den aningen förstora kronan med levande ljus gå i backen ..
Mellan hostningarna försökte jag hosta inombords, men det resulterade i att jag skakade så att jag blev nervös för att ljusen skulle rammla ur kronan .. Det var som sagt lite speciellt ^^

Jag är så jäkla bra på att göra bort mig! Men det gör inget, "ett skratt förlänger livet" ^^
Nästa gång kanske jag ska berätta om någon av de gånger jag gjort bort mig som mest ^o^

Saffransgodis --->        >(ZlUSSEZ)<

Kommentarer
Postat av: Anonym

De gjorde inget tyckte jag! fast de va lite läskit då du stog och skaka så där :S
kramelikram

2006-12-28 @ 22:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback