Halkkörning

Nu har skolan dragit igång för full rulle, känns bra! Har även fortsatt med körlektionerna. Idag var jag iväg på halkkörning, trodde att jag skulle dö ; D I alla fall när jag skulle bromsa från 70 km på vattnet, äckligt! Men att köra över en kulle och sen slira och styra mellan koner på en blötlagd bana var fett nice o(^_^)o

Livet rullar vidare i lägenheten. Grannarna borrar och spelar dålig musik, en har skaffat en varg. Påstår han i alla fall. Jag är lite rädd för den. Emma och jag regerar. Nu för tiden äter vi nästan bara veggiemat i lägenheten, eko!! Jag har för övrigt blivit hobby-vegetarian. D.v.s. äter bara kött då det inte finns veggiemat, t.ex. hemma i Åre. Kan inte tvinga mamma att laga specialmat, och inte orkar jag laga den själv alla dar i veckan.

Istället för att laga mat på helgerna kan man ju undra vad jag gör. En kvinna som inte vet sin plats vid spisen. Och inte brukar jag tvätta så ofta heller! Vilken skymf för samhället jag är. Men för att rättfärdiga mig själv lagade jag krusbärssylt i söndags. Total katastrof är jag inte i alla fall.

Eftermiddan ska jag spendera åt att operera mitt öga och tvätta. Mina förhoppningar är att jag får piratlapp och kan spela Marilyn Manson i tvättstugan med Emma. Då vet man att allt är som det ska : )

Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Hm. Tycker inte du ska kännna dig som "en dålig kvinna" för att du inte fixar spisen. kom igen: Måste tjejer fixa sådant. Jag är grabb och lätt bättre på att fixa käk än att hantera borrmaskin. So?



Operera ögat? Vad? Varför? Vad har jag missat?

Postat av: Linda

fredskronk: jag hoppas du var ironisk.



nina you can do it ;)

2009-09-20 @ 13:08:39
URL: http://wickeln.blogg.se/
Postat av: Elin

synd att man inte hitta den här bloggen när du va kvar men de går ju att hitta endå:P

2009-09-30 @ 15:40:12
URL: http://enlitenfux.blogg.se/
Postat av: maja

Hej! Jag är en tjej som går sista året på gymnasiet och söker lite fakta om hur en normal japansk familj ser ut och hur den fungerar men hittar ingen fakta på internet. Men hittade till din blogg och som jag förstår det har du studerat i japan och jag undrar nu om du skulle kunna hjälpa mig lite snabbt? :)

Hoppas du hinner se detta och tack på förhand!

2010-01-13 @ 14:24:33
Postat av: Sarah

Dags för update?

2010-04-24 @ 10:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback