Det sista inlagget (?)

Det sista inlagget har i Japan? Kanske : )
Testen ar slut. Blev bra resultat. Blev 4:e bast pa matten i klassen ; D engelskan och allt gick bra. Bara den klassiska japanskan blev lite tveksam med 31 poang, men jag ar nojd ^^
Nu ar det varmt har. Forra veckan var det 25 grader flera dagar i rad. Idag var det lite svalare dock : ) Tror att jag kommer frysa ihjal nar jag kommit hem XD
Det ar stressigt har nu den sista tiden. En massa saker att gora, brev att skriva m.m. Men tiden gar fort nu : )
Sumobrottningen var spannande. Rektorn bjod aven in mig till hans hus for att se pa rosor nar jag sa att jag var intresserad av rosor. Det var lite laskigt, men rektorn och rektorns fru bjod mig pa lunch (al) och tarta. Det var gott ^^
Idag sa holl jag tal for alla andra ars elever. Det kandes konstigt, hade klump i halsen. Tackade for min tid pa skolan och allt de gjort for mig. Och sa fick jag ett jattefint handskrivet diplom, som rektorn skrivit. Rektorn ar profisionell pa kaliografi, sa det ar jattefint. Mattelararen laste upp det inte for alla och overrackte det till mig, precis som nar de tar studenten har i Japan. Blev valdigt rord. Tycker verkligen om skolan, och alla lararna! Tror att jag kommer grata nasta vecka nar vi skiljs. Speciellt nar jag skiljs fran vannerna :' ( buhu

Som en fin avslutning sa lagger jag upp den har bilden. Den togs i mars, nar jag slutade forsta aret. Hoppas ni kan fa en liten bild av min vardag nar ni ser den. Mina vanner och min forra klassrums-larare.


Kommentarer
Postat av: Linda

snart är vi dig i vårt våld igen :D <3



saknar dig som attan nu (när har jag inte gjort det?)



din rektor verkar 100ggr mysigare än gamla goda kostym monster :)



syns snart! :D

2009-05-26 @ 22:09:06
Postat av: Linda

(hallå? vart tog min komentar vägen :S)



snart har vi dig i vårt våld igen :D <3 saknar dig som attan nu Bo!! (när har jag inte?)



din rektor verkar betydligt mysigare än gamla goda kostym monster! :D



snart ses vi!!!! :D



2009-05-26 @ 22:11:08
Postat av: Fredskronk

Hej där Nina!



Fattar inte riktigt att du snart kommer hem. Du ska ju vara i Japan ju. Har vänt mig vid att läsa din blogg och hänga med lite i vad som händer i ditt japanska liv. Känns konstigt att du snart är hemma.



Har iofs saknat dig otroligt mycke så det ska bli trevligt att ha dig på hemmaplan. Har du några planer på nya äventyr efter Japan?



Kram.

Postat av: Fredskronk

btw. Du ser väldigt Harry Potter ut på bilden ;)

2009-05-27 @ 04:45:03
URL: http://www.fredskronk.se
Postat av: Elin

Oooooh gud vad häftigt! Vilket äventyr du varit ute på det här året! Och snart är du hemma! ^^



Hur var han på bilden som lärare? Jag tycker han ser ganska bister ut.



Längtar efter dig Nina!!!

Massa stora kramar Elin.

2009-05-27 @ 09:04:03
Postat av: Emma

Håller med Elin om läraren, hans ser lite ut som en manlig, japansk McGonagall. Men hon är ju awesome.



Det ska bli så roligt att få hem dig igen!!

Jag kan knappt vänta!

Kramar Emma

2009-05-27 @ 16:22:37
Postat av: Kerstin

Jösses Nina vilka resultat du presterar hela tiden, du är helt fenomenal :)

Tur att besöket på Sumon gick bra, det lät lite skumt med rektorn som bjöd med dig hm hm hm.....

Njut nu av tiden som är kvar och självklart kommer Du fälla tårar tillsammans med alla nya vänner och förresten vilka kommer inte att fälla tårar här när Du kommer hem............



Lite avundsjuka vad gäller din värme här är det 5 grader ute idag och regn och blåsigt :(



Ha det gott så syns vi//Kerstin

2009-05-27 @ 19:41:30
Postat av: Pappa och mamma

Hej Nina!

Vad du presterar! Jag är imponerad.

Men nu kan du koppla av och roa dig de här sista dagarna.

Det var en fin bild på dig och dina kamrater, ni har väldigt lika frisyrer, alla även läraren.

Förresten, din lärare påminner om en av lärarna på skolan som Harry Potter gick.

Nu väntar mamma och jag på dig, vi längtar efter att få hämta dig på flyget.

Puss och kram från mamma och mig.

2009-05-27 @ 22:37:09
Postat av: Anne

Hej Nina! Otroligt vad duktig du är. Roligt att läsa om allt du varit med om. Kan inte fatta hur du förstår vad de säger. Njut sista tiden och välkommen hem. Anne

2009-05-28 @ 20:56:43
Postat av: Anonym

välkommen hem!



//Jonsson!

2009-06-01 @ 18:33:50
Postat av: Gunsan

Välkommen hem till Sverige:)

Kram

Gunilla

2009-06-06 @ 11:25:21
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Sarah

aah!

Galet roligt att lasa igenom detta, och jag kanner igen mig i sa mycket!

Hur skickade du hem dina lador tillslut? :9 jag e lite stressad over det

2009-12-21 @ 03:21:48
URL: http://jpnsa.blogg.se/
Postat av: Marlene

Hej!



Jag vet att detta kommer låta konstigt men vi söker någon som kan översätta ett digram som är på japanska. Vi har en uppgift i en av våra kurser på högskolan där vi måste få ut informationen i ett av dessa diagram.

Möjligtvis intresserad av att hjälpa till?

2011-11-18 @ 11:16:40
URL: http://marlenelundgren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback