Var-lov!

Nu ar det varlov, och solen skiner : D

Mickan: I Japan sa far mab sorpla ur skalarna, det gor man varje dag. Och nudlarna ater man med surplande ljud - alla gor sa. Och sushi maste man ata i en tugga, fast det blir fullproppat i munnen. Japanskr borsdhyfs. Forresten sa at killarna i Kyudo-klubben typ glass i big-pack direkt ur ladan med atpinnar. Det ar behandigt med atpinnar vill jag lova, kan typ anvandas till allt. Aven stadning (sant).


Sa jag sov valdigt lite den har veckan. Men pa natt satt sa gick jag runt, och nu sa har jag varlov. Forsoker att atminstonde sova 8 timmar per natt : ) Men om jag ska spendera lovet som japaner, da far det bli till pluggning dess varre XD De som ar andraarselever  pa skolan nu (tredje arselver fran och med april) har sitt higskoleprov i januari nasta ar, men alla har redan borjat plugga for fullt. Lararna har sagt att de som vill komma in pa universitet ska plugga 10 timmar om dan. Och det finns flera som gor det, helt sjukt. I december ungefar sa sover dem typ knappt, pluggar dygnet runt. Det ar lite tragiskt. Men vi som fortfarande ar forsta (snart andra) arselever pluggar knappt (forutom dem som vill, och de pluggar massor). Fast lararna vill sa klart att vi ska plugga mer, sa det ger oss jattemycket laxor over loven. Kommer ta maaanga timmar att svaluta : ( Buhu ...


Forresten sa gick matteprovet at skogen. Pluggade tills 1 pa natten, sa jag var val forberedd. Men det var sjukt mycket fragor, och stressigt, sa jag han inte losa sa mycket XD Fick 50 poang av 100, medelvardet pa skolan var 65. Men shit happens haha : )


Lagger upp lite bilder till alla er dar hemma, sa njut :


   

1. Det har ar en bild pa Okonomiyaki (gronsaker, ost, kott och grejs som man steker pa en jarnplatta). Vi var ivag med klassen efter skolavslutningen och at pa reastaurang, det var kul! (Fick dock lov att ga hem innan alla andra, for jag maste vara hemma tills halv tio. Vanligtvis till 8, men min vardmamma tojde pa granserna lite. Segt att inte fa bestamma sjalv bara XD )
2. Origmi. Detta ar en trana som jag har vikit, ca 5 cm hog. Om man viker 1000 sanna har sa kom man bota sjuka. Heja heja.
3. Lite fodelsedagspresenter pa tatami-matta
4. Nytillverkade maltavlor som ar staplade fint inne i doujon (skjutvaggarna oppnar man nar vi tranar, det ar darifran vi skjuter).


Kommentarer
Postat av: Pappa och Mamma

Hej Nina !



Skönt med lov! Men lärarna tycks ha glömt att det är skönt med lov eftersom de ger er så mycket läxor.

Förresten varför plugga, ta en genväg i stället.

Om du viker 1000 tranor så kan du börja arbeta inom läkarvården och bota sjuka,eller?

Här hemma börjar äntligen snön att smälta, så det finns hopp om vår.



Kramar i massor från oss.

2009-03-21 @ 09:07:09
Postat av: Mickan

Glass med ätpinnar, det ska tvinga barnen till då får de äta så mycket de vill så länge de gör det med pinnar.



Vad duktig du var på provet, brås på din syster, som är mycket stolt.



Kram från Mickan

2009-03-21 @ 09:49:05
Postat av: Emma

Heja Heja Nina!

Vad duktig du är :D

Ta det lugnt med plugget, tycker jag, nu när ni har lov.



Vik lite tranor åt mig och bota min förkylning XD



Kram Emma

2009-03-21 @ 14:42:38
Postat av: Fredskronk

Ta det lugnt på lovet Nina. Du förtjänar det! Kramar.

Postat av: Pappa

Hej igen!



Där ser du Nina, du har redan en kund på vårdlistan så du behöver bara vika tranor framöver.

Din nya färdighet kommer säkert att spridas snabbt så din framtid är tryggad.

Puss,puss från pappa.

2009-03-21 @ 20:28:47
Postat av: Elin

Heja heja! Du är bäst!



Vad heter lov på japanska? betyder det då direktöversatt typ "Plugga-tills-ögonen-blöder"?



Jag trodde att kyodotavlorna var nougatkakor. Mycket godis, no shit!



Massa kramar Elin-Pelin.



2009-03-23 @ 08:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback