Kyudo emon kommer tillbaks

Kommer ni ihag att jag skrev att jag har fatt en tyngre pilbage? Den kanske var lite val tung, for igar och idag gick det inte sa bra med skjutandet XD Igar sa rakades jag traffa armen nastan hela tiden, och med en 13 kg bage sa lover jag att det kanns. Det ar lixom snoret/linan som snartar till pa underarmen om man inte vinklar den ratt. Fick ett blamarke pa ca 10 ganger 5 cm, ratt sa sexigt. Det svallde lite ocksa, haha XD Men sa satte jag pa tva (ett rackte inte till XD ) sanna dar pirr-plaster som de saljer har i Japan, och sa kandes det lite battre. Idag var det fortfarande alldeles blatt, fast jag lyckades lata bli att traffa armen under traningen, sa det gjorde inget. Fast idag pa traningen gick med bagstrang av! De gor sa nar man har anvant dem mycket. Sa da var jag tvungen att fixa till en ny (vilket man gor genom att linda en massa snoren och halla pa med lim och traklossar. Fast sjalva snoret koper man, men man maste gora det grovre for att pilarna ska fastna). Det var klistrigt. Ska ta med strangen som gick av som souvenir : ) Efter traningen bytte jag till en 12 kg bage. Kanns battre. Ska se hur det gar med den pa traningen imorn : ) Vad nordigt mycket Kyudo det blev, gah jag ar helt insnoad XD


Igar pa hemvagen var jag i vag och kopte en san dar vaska som jag hela tiden gatt och suktat efter. Typ alla japanska gymnasie flickor har en san. Typ nastan svart lader-liknande skolvaska. Med ett litet, men ytterst viktigt antar jag, marke i olika farger. Mitt ar rosa : ) Ar lycklig ^^ Tack mamma och pappa, det ar en fin fodelsedagspresent : D (aven om jag egentligen inte fortjanar nan, eftersom jag tillbringar min tid har i Japan - det om nagat racker ju : )


Har traningsverk i ryggen kanner jag. Borde plugga kanji och skriva min japanska dagbok. Huvva : / Ar inte pa humor for att plugga, men det kan inte hjalpas. Alla har san press pa mig pa att jag ska kunna lasa kanji-tecken. Min kontaktperson fran utbytesstudentsforetaget trodde att jag ska kunna lara mig alla kanji som man lar sig i grundskolan innan jag har akt hem. Drom och glom. Ar lycklig om jag hinner lara mig fram tills 6 klass ungefar : ) Kampar pa sa gott jag kan genom att lara mig 4 nya tecken varje dag. Vilket betyder ungefar en timmes pluggning kanji.. gah. Men det ar kul nar man antligen lyckas lasa saker : D


Kampa pa alla ni dar hemma ocksa!!! Snart ses vi ^^ 1000 kramar fran Nina : D


Kommentarer
Postat av: Linda

pirrplåster låter spännade! ^^ kan man kanske få en liten bild på din väska :P



du borde vara grymmt stolt över dig själv!! du kan ju massa kanji nu!! :D



hade ett lilakalas igår ^^ vi firade att jag hade haft lila hår i ett år :D wiie! :D de va supermys!



jag kan fortfarande inte tänka mig att du är i japan... men du ÄR ju det O.O sjukt! :D



kram!

2009-03-08 @ 12:30:47
Postat av: Fredskronk

Klart du förtjänar födelsedagspresent Nina. Du får ta med väskan hem och visa upp tillsammans med bågsträngen.



Ta hand om dig. Kram

Postat av: Elin

Självklart ska du ha födelsedagspresent när du är på andra sidan jorden. Jag tror du vinner över mig i blåmärken, även om mina efter kampsportslägret var ganska imponerande. Blåmärken är roliga.



Stressa inte sönder dig pga kanjitecken! De är ju lite knäppa om de tycker att du ska lära dig så många tecken! 6 årskursens räcker väl gott nog?



Varma kramar

Elin.

2009-03-09 @ 11:53:00
Postat av: Pappa

Hej Nina !!



Nu närmar sig din födelsedag och presenten är du väl värd, du arbetar otroligt bra och förtjänar lite uppmuntran.

Så slit den och gläds åt den, väskan alltså.

Men Nina, de heter väl inte snöre det som du gör strängen av, eller?

De där kanjitecknen kanske är bra att kunna men du måste sätta det i relation till hur mycket du tror att du kommer att använda dem.

Med andra ord ta det roliga först och tecknen sedan.

Roa dig kungligt på din födelsedag.



Grattiskramar i mängder!!!!



Mamma & Pappa

2009-03-10 @ 16:53:33
Postat av: Gunsan

Hej!



Skulle gärna se en liten bild på väskan :-) Och du, du är superduktig, så tänk inte på vad andra tycker, du är väl där även för att ha kul.



Kram från Gunilla

2009-03-10 @ 23:17:02
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Mickan

imorgon fyller du år, hoppas att du får en fin och rolig födelsedag. Kram från syrran

2009-03-12 @ 11:24:22
Postat av: Anonym

G R A T T I S ! ! ! ! !



Massor med pussar och kramar från Mickan, Magnus, Olivia och Klara

2009-03-13 @ 07:39:01
Postat av: Emma

GRATTIS Nina 18 år!



Det är bara 47 år kvar tills du blir pensionär xD



Hoppas att du får en toppenbra födelsedag i Japan (och jag kommer äta tårta idag ^^)



Massor med kramar Emma.

2009-03-13 @ 08:04:16
Postat av: Elin & Emma

GRATTIS NINAAAA!!! Nu är du stor! :D



Här ska du få en liten present av oss.



http://www.expecto2009.com/



Av oss får du konventbiljetten (den med bio i), om du kan komma. :D Kan/vill du inte åka på nördkonvent de dagarna får du något annat istället.



Ännu mera grattis! Ha en fin födelsedag.

1000 kramar Elin och Emma.

2009-03-13 @ 08:42:10
Postat av: Pappa och Mamma

GRATTIS ÄLSKLING!!!!



Tänkte på dig kl 03.10 i natt det var då du föddes för 18 år sedan.

Glöm inte fira dig själv, hoppas några Japaner hjälper dig.

Många tusen pussar och kramar från mamma, pappa och Storebror!!!!!

2009-03-13 @ 10:08:37
Postat av: Fredskronk

Hej där!



Stort supergrattis på födelsedagen. Har tyvärr ingen present och han inte fixa något kort så det blir bloggledes. GRATTIS!!!!



Såg Elin och Emmas present här ovanför. Coolt. Själv planerar jag att vara på ännu nördigare HP-konvent i San Francisco just då :D

2009-03-13 @ 12:07:21
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Kerstin

Postat av: Kerstin

Ja må hon leva..........

STORT grattis på födelsedagen :)

Jag hoppas att du har en riktigt bra födelsedag.

Kramar ifrån mig.//Kerstin

2009-03-13 @ 17:00:18
Postat av: Nina

Tack sa mycket alla : D Hinner inte skriva natt inlagg idag, sa det far bli nan annan gang. Men stort tack ska ni alla ha! Tusen kramar!

2009-03-14 @ 02:15:11
Postat av: Linda

grattis i efterskott min bo! <3



jag och philippa satt och tänkte på dig och tillslut skrev vi grattis nina 18 år och ritade en fin japan ballong :p =gul men rosa ögon (de eet jag att dem har för det har jag sett i nån anime :P) pussar på dig <3

2009-03-14 @ 23:46:00
Postat av: Emma

Fredskronk: Vilket konvent? LeakyCon? Wrockstock? Jag orkar inte googla, men jag är stört avundsjuk i alla fall!

2009-03-15 @ 19:08:03
Postat av: Fredskronk

Azkatraz. Biljetterna börjar ta slut dock och vet inte ännu om pengar kan fixas så ... Ja. Vet inte om det blir av just nu.



Annars så verkar ju Täby riktigt najsigt.

2009-03-16 @ 13:43:30
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Elin

Bara för att det är mindre betyder det inte mindre nördigt. Men Azkatraz är kanske liiiite häftigare ;)

2009-03-16 @ 15:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback