Hej!

Fullt os medvetslos.

Vaknar numera aterigen kvart over fem pa morgonen. Kommer hem fran skolan 10 over 8 pa kvallen. Sover typ halv 11. Cyklar over  en och en halv timme per dag.Tranar Kyudo mellan 1 - 2 en halv timme om dan (gar numera pa alla traningar : D ). Detta ar inte sa jobbigt som det later, men det tar pa kroppen (aven gympa 2 ganger i veckan). Sa pa fem dagar gick jag ner 1 kg i vikt. Men sa kom helgen och jag passar pa att ata extra mycket, ga upp ett kilo i vikt for att klara nasta vecka. Varsta overlevnadstaktiken. Fast det ar allt som oftast Kyudp pa helgerna med, men jag ater mer godis och sover lite extra sa : )

Idag ar det dock ledigt. Men jag kanner mig deppig. Alla tjejerna i Kyudo-klubben har akt till Diseney- sea (typ disney land), och jag ville ocksa aka. Fragade min japanska mamma om jag fick det, men hon sa natt halvvagt om att det var langt till busshallplatsen och att det var tidigt pa morgonen och sen hemresa, kanske pappa kunde skjussa mig typ. Men jag markte hur jobbigt det var, sa jag sa att jag bestammt mig for att inte aka. Det ar drygt att min familj ar sa javla stressigt, de har typ aldrig tid att hitta pa natt. Sa alla drommar om att se japanska tradgardar och gora en massa kula saker med vanner seglar forbi framfor ogonen pa mig .... Men vad gor man? Segt bara att vara i drommarnas land, men inte kunna njuta av frukten lixom.

Saknar forresten alla er dar hemma sjukt mycket. Bara sa att ni vet det. Men jag kampar pa har. Eftersom jag har sa fullt upp pa dagarna sa gar tiden ratt sa fort. Och Kyudotraningen ar kul. Borjar bli lite battre nu : D igar pa traningen skot jag 4 pilar och traffade tre! Det var forsta gangen : D

Men nu ska vi snart ata lunch har. Hoppas att ni alla har det bra dar hemma och tar hand om er!!! Massa kramar Nina : )


Kommentarer
Postat av: Mickan

Hej hjärtat,



Vad kul att höra att det går bra på kyodon. Själv tycker jag att det är ganska skönt att vardagen är åter efter helgerna, jag är inte säker på att det är lika skönt för dig!? Kl 5 på morgonen är tidigt.

Vad synd att du inte fick åka med dina vänner, kan du inte prata med familjen, det är ju du själv som tar konsekvensen av tidig morgon och långa resor? Hur som haver så är de säkert bara rädda om dig och det är därför som du inte får åka. Jag tror att man som utbytesstudent får räkna med att framförallt komma in i vardagen och se kulturen. Var glad för det, allt annat kan du se som turist, då får man inte samma möjlighet att se det vanliga vardagslivet. Njut av den sista tiden, det är inte långt kvar och den går fort och vips så är du hemma.



Puss och kram och lite extra voodoopower (Känner du doften?)

från syrran.



2009-01-18 @ 07:08:56
Postat av: Pappa

Hej Nina !!!

Det är förstås väldigt påfrestande att vilja göra och se en massa saker, men tiden och hänsyn till den familj som man bor hos gör att det blir svårt.

Men ibland måste man ta egna egoistiska beslut och trotsa både familj och tid,de gäller att göra egna av-väganden, vad är bäst för mig.

Om man trampar någon på tårna på vägen så brukar det gå över.

Jag tycker att du är superduktig och vet att du fixar det du har tänkt dig.



Kram till dig mitt hjärta!!!

Pappa

2009-01-18 @ 10:57:15
Postat av: Fredskronk

Blir lite ledsen av att läsa att du såg alla dina drömmar flyga förbi. Ska inte riktigt behöva vara så även om du såklart måste kompromissa med familjen. Lever de stressigt så lever de ju liksom stressigt. Man kan inte göra så mycket åt det är jag rädd.



Hoppas annars att allt flyter på. Grattis till pilträffarna föresten! Saknar dig riktigt mycket men överlever. Se till att ha kul där borta! Kram

Postat av: Elin

Jag blir lite orolig när du säger att saker och ting flyger förbi. Du måste tänka på dig själv och vara lite egoistisk emellanåt!



Grattis till kyodon! Vad häftigt! :D



Tusen miljoner kramar :)

2009-01-19 @ 12:54:25
Postat av: Magnus

Hej!



Ja jag håller med Elin, jag blir lite orolig när du säger att drömmar flyger förbi, du måste ju få lägga lite tid på dig själv emellanåt också, skola är inta allt jämt, om ändå mycket. Kanske resonera med dina värdföräldrar om att du vill se mer av Japan än bara deras kollektivsystem och innsidan på deras skolor...

Oo vet du förresten, jag har skrivit in mig på körskolan nue och siktar på att ta körkort runt den 23 April I ÅR ;)!!!!!!!!!!!



Ha det bra och ta hand om dig och lägg inte all din tid på skolan, du har inte hur mycket som helst kvar av den varan:/.

Sköt om dig, saknar dig men vi ses jue snart :)

MVH Magnus

2009-01-19 @ 19:40:39
Postat av: Jenny

Hej!



Det låter inte bra att du känner att dina drömmar flyger förbi men försök att på något sätt kanske uppleva något annat än skolan och den vardagliga vardagen. Saknar dig till massor men det är inte så fruktansvärt långt kvar nu så jag kan nog stå ut. Vad roligt att det börjar gå bättre i Kyodon också!



Ta till vara på tiden och gör det bästa av den som är kvar. Kram Jenny

2009-01-21 @ 17:05:24
Postat av: Rebecca

Hejsan Nina, har suttit här på skolan och läst igenom din blogg :)

Vi läste japanska tillsammans innan du åkte, vet inte om du kommer ihåg mig :)

Riktigt roligt att läsa om allt du pysslar med, hoppas att du får mer tid att uppfylla dina drömmar! :)

Ha det så bra!

Kram Rebecca

2009-01-22 @ 14:05:19
URL: http://beccaus.blogg.se/
Postat av: Fredskronk

Tjena alla! (mest Nina förstås men även ni andra). Den här gör en ganska stor buzz på olika sajter just nu. Tyckte det var lite kul eftersom att Nina ju är i japan.



http://se.youtube.com/watch?v=a6GA2ZBH1P4



Och du Nina: vad säger kille förutom Hari Potta och Dumbaldoo? :D

2009-01-23 @ 22:31:25
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: nina

Jag ska lyssna pa er alla. Men det ar svart. Vet inte hur jag ska gora. Men oroa er inte, det loser sig XD haha : )



Rebeca: Klart att jag kommer ihag dig : D Ser fram emot att traffas sen ^^ Tack for att du last min blogg ^^

2009-01-25 @ 10:41:22
Postat av: Linda

ååh nina du är så flitig!!!!

2009-01-25 @ 17:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback