Changes in the wind

Hello hello

Nu har det vart smatt husteriskt i en vecka kans det som. Jag kande mig upp och ner och tog kontakt med min kontaktperson har, traffade henne igar. Jag kommer ganska daligt overens med min syster har, och familjen blir bara stressigare och stressigare. I februari och mars kommer de nastan aka till till Tokyo varje dag for olika saker. Aven min japanska mamma borjade tycka att jag var en liten borda och kontaktade min kontaktperson. Nar jag pratade med henne igar slutade det hela med att jag kommer byta vardfamilj. Det ar inte det att jag inte trivs med min nuvarande, men det haller inte ihop. Tror att min nuvarande familj tankte att jag bara skulle byta familj under 2 manader, men jag tror att jag byter pa heltid. Nu far det vara nog med flyg och flang, jobbigt att packa ocksa. Tror faktiskt att  det kommer bli valdigt bra med den nya : D

Kommer ni ihag att jag skrev natt om att jag var och sov over hos en annan familj i november? Det ar dit jag ska flytta : ) Det kommer bli en halvtimme narmare skolan, och det finns betydligt mycket mer tag. Allt kommer nog ga battre : D Idag har jag pratat en del med min varfamilj. De kom bara pa en massa problem hela tiden. Det var jobbigt. De ar nog for stresade, forstorar upp saker lixom.
 
Hur som helst, det jag ville komma till: SKICKA INGA BREV JUST NU : D 
Ni far min nya adress sen. Har den inte annu. 

Jag kanner mig lite stressad over allt mojligt just nu, men tror att det ordnar sig. Fast lite tjorvigt har det blivit.... men men : )

Ta hand om er alla dar hemma! Nasta helg kommer jag antagligen inte ha tid att skriva blogg sa att ni vet : ) Massa kramar Ninja : D ^_^

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej mitt hjärta!

Det var tråkigt att du måste byta familj, men om de är så stressade är det kanske bäst för er alla att byta familj.

Det positiva i det hela är att du får större inblick i det japanska familjelivet och hur olika familjer lever och stressar eller inte.

Det är även en fördel att skolvägen blir kortare för det kanske innebär att du får sova lite längre på morgonen.

Jag tycker att du är jätteduktig, toppen Nina.



Vi älskar dig !!!!

Mamma & Pappa, Nils hälsar också!

2009-01-25 @ 11:35:38
Postat av: Fredskronk

Hej Nina!



Jobbigt att behöva byta familj men just som din pappa så tror jag att det kanske är bäst om det är så att de ändå är för stressade och du inte kommer överens med systern.



Hoppas mitt brev kommit fram så att de inte dimper ner nu då. Fast jag skickade det ju i jul så det borde dykt upp nu :)



Förstår att det blir lite tjorvigt men ta det inte för hårt. Du fixar det här och förhoppningsvis så får du tillfälle att hitta på en massa roliga saker i den nya familjen.



Stora kramar till dig

Postat av: Elin

Vad tråkigt att det inte funkade med familjen, men det är nog väldigt vanligt tror jag. Hoppas att allt blir bra med den nya! Det kanske är lättare när du träffat dem innan? Jag håller tummarna för dig, att allt ska bli så bra som möjligt!! Du är super! Låt inte tjorvet dra ner dig.



Saknar dig massor. Megakramar till dig! : )

2009-01-25 @ 17:33:52
Postat av: Linda

de kommer att lösa sig superduper bra!!!!!!!! vad skönt för dig med 30min kortare väg :D



har ett liet uppdrag till dig eftersom jag undrat över detta mycket länge nu... hur ser en japansk postbil ut? :)



pussar och kramar!

2009-01-25 @ 18:02:04
Postat av: Emma

Hej min idol!



Jättetråkigt att höra att det inte gick så bra med värdfamiljen, men det kommer säkert att gå bättre i den nya :) Bara du inte gör som den där utbytesstudenten som blev hemskickad för att han vägrade diska XD

Jag håller alla tummar jag har, och några tår också :D



Saknar dig massor.

Miljoners kramar,

Emma

2009-01-25 @ 21:13:51
Postat av: Magnus J

Hej Nina,

när Camilla var i Australien så fick hon också byta familj(Det blev asbra ;-)). Skönt att få komma till en ny förhoppningsvis inte så stressig miljö. Jag hjörde att du inte nog med att du får en kortare resväg också får en klasskompis att åka med(Ganska så nice med sällskap:D).



Vi hejar på dig världens bästa tjej.



Magnus Jenssen

2009-01-26 @ 08:15:17
Postat av: Mickan

Hej Hjärtat,



Det kommer att bli jättebra.

Jag skickar lite extra kärlek till dig genom voodoopowern :-) (doftfri denna gång)



Kram från Syrran

2009-01-26 @ 11:46:14
Postat av: Magnus

Hej!

Synd att det inte funkade med familjen, men det blir säkert bättre med den nya, plus att du får kortare till skolan och kanske kan stressa mindre själv också.

Ha det bäst där borta:)

Magnus

2009-01-26 @ 12:28:39
Postat av: Kerstin R

Hejsan Nina !



Sicken otur med strulet. Jag håller med övriga kloka skribenter att det förhoppningsvis blir bättre lite lugnare och lite mer sömn för din del. :)

Ta vara på tiden som är kvar och ta vara på möjligheter till att se och uppleva ALLT du bara kan så du får med DIG så många fina minnen hem Du kan :)

Kramar till Dig från Mig //Kerstin

Postat av: Erik

Hej!



Ledsen om jag stör, du verkar ha det lite jobbigt för tillfället. Jag är en helt random person som hittade dig genom ungdom.se! Eller, jag googlade japan och utbytesstundent typ. Jag hade också tänkt att åka till japan som utbytesstundent och kollade runt lite på olika företag och jag undrade om jag skulle kunna få ställa lite frågor till dig om du har tid / ork / lust .. Anyway.. hoppas att det blir bättre om du byter familj. Hmm låter lite konstigt.. byta familj X) Men det vore uppskattad om du kunde adda min msn eller skicka ett mail :P!



// erik

2009-02-03 @ 22:26:35
Postat av: Nina

I Japan har de inte postbilar. De har ... POSTMOPPAR! Fett coolt. De kor runt pa mopeder med en massa post hangandes i korgar pa sidorna. Men de kor som drummlar, och fort gar det!

2009-02-07 @ 05:32:19
Postat av: Emma

SHIT NINA! Jag såg en sån på väg hem från skolan förra veckan! Med stor fyrkantig nos! Det kanske var en portal till dig i Japan? Jag får börja hänga runt på gångvägen lite mer!



Kram Emma

2009-02-11 @ 18:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback