Japanska tradgardar och prov till 1000

Hej hopp!

Idag har jag alltsa avslutat provet i engelska, halsa och hygien, och datorkunskap. Det var tungt! Ni ma tro att jag inte kunde forsta fragorna XD Fast lite klarade jag av : D Nu ar det bara imorn kvar utav testdagarna, matte ... gah!

Forresten sa har jag vart och besokt en otroligt fin tradgard har i Japan :D Var sa lycklig att jag nastan borjade grata XD haha. Ska lagga upp lite bilder sen nan gang : ) Sen sa har jag aven satt ett till stalle, det var kul : ) Har tagit massa kort! Och nu sa blomstrar plommon-traden, det ar sa vackert : 3 och sen sa kommer korsbarsblommorna ... hurra : D

Helgen har jag aven tillbringat med att laga massor av choklad. Japanska flickor ger vanligtvis pojkar choklad pa alla hjartans dag. Men eftersom det ar manga som inte har nagon darling att ge har de utvecklat kompis-chokladen. Atta gora choklad och ge till vanner. Men om man ger till en sa maste man ge till alla, ni vet hur tjejer ar. Sa jag lagade choklad till over 40 pers XD haha. Hoppas att den a god : 3

Mina systrar haller pa med aikido pa fritiden. Sa i lordags fick jag vara med och testa att trana en gang. Fick ett stort blamarka pa axeln av alla snea kullerbyttor och rullningar XD Sen sa forra veckan var det en specialtraning dit japans basta aikido larare kom och undervisade alla. Jag var dar och tittade pa, det var ganska haftigt : D

Och eftersom det har vart test nu har jag inte gjort kyudo pa evigheter. Men imorn eftermiddag borjar traningarna igen, det ska bli skont! Kul med traning och vannerna : D

Sen sa har det blivit var har. En dag var det 20 grader! Varmt! Fast idag var det 10 grader. Men det ar inte frost nu (ialla fall inte den har veckan), och faglarna kvittrar overallt och graset borjar bli gronare. Harligt : D Fast sen sa kommer det bli ackligt varmt igen XD

Men nu far ni ha det sa bra alla dar hemma! Ta hand om er sa mycket!!! KRAAM! ^^

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Nina!



Tack EN MILJON gånger för det supersnygga grattiskortet! Jag älskar elefanten - och råttan!Du och dina Japankompisar verkar vara ett kul gäng :D

Och vad roligt för dig att få komma iväg och göra saker du vill nu! Plommonträd som blommar låter verkligen jättefint. Och din choklad blev säkert god. Jag åt kladdkaka på alla hjärtans dag istället ^^

kram Emma

2009-02-16 @ 08:12:14
Postat av: Mickan

Hej syrran,



Vad härligt det låter, alltså med trädgårdar och blommar (proven kan vi hoppa över :-)).

Bra med kompischoklad, får jag vara kompis med dig?? Gör du choklad till mig då? Jag tänker inte dela med mig.



Kram från Mickan

2009-02-16 @ 09:42:11
Postat av: Elin

Wheee vad kul! Vad roligt med alla trädgårdar :D och choklad! o.O Du får lära oss att göra japansk vänchoklad när du kommer hem. Vilka bra systrar du har som tränar aikido. De måste vara bra folk ;)



har japanerna undervisning i hälsa och hygien men duschar inte efter gympan? Hur ser ett sånt prov ut egentligen?



Miljoner kramar! Du är bäst!



PS det är nästan vår här också, om man bortser från att det är kallt. Jag hörde en fågel igår. Då blev jag glad. Sen kände jag mig som en tant. :o

2009-02-16 @ 12:10:28
Postat av: Fredskronk

Hej där!



Låter mysigt med kompischoklad fast lite jobbigt att göra till 40 pers. Låter också mysigt med blommande träd, trädgårdar och fåglar.



Ha det bäst Nina!

Kram

Postat av: Gunsan

Det låter härligt med vår i luften. Du kan väl slänga över lite varma vindar till oss också:) Kompis-chokladen låter som en bra tradition att ta med sig hem.

Ha det så bra!

Kram Gunilla

2009-02-17 @ 17:48:52
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej mitt hjärta!

Jag gläds av att läsa ditt brev, tänk att få se plommonträden blomma i februari.

Här hemma är det blott en tanke, det är nämligen svinkallt den kallaste perioden på hela vintern.

Norrbotten har 30-40 grader kallt, här i Åre är det förhållandevis varmt 14-20 grader kallt, så vi njuter av dina rapporter om vår och blommor.

Passapå och njut av din tid i Japan och kosta på dig att göra det du vill.



Vårkramar!! från mamma & pappa

2009-02-18 @ 20:46:13
Postat av: Linda

Du ska veta att jag blir glad när jag hör de här!!!

japanska trädgårdar har du pratat mycket om! :D nina jag sknar dig som en stolligare tok än vad jag redan är! ååh! kompis-choklad FY vad mysigt!!! och jag kan lova att alla tyckte den va god!!!



för mig känns det fortfarande sjukt ovärkligt att du vandrar rnt där ner i de okända landet (kan misstolkas XD ) och faktiskt pratar japanska de känns helt sjukt konstigt!!! de känns bara som att du är i sthlm på styrelse möte eller nått.. nin jag saknar dig!!



puss och kram!

2009-02-20 @ 21:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback