Raport fran andra sidan jorden

Hemlangtan har borjat komma smygande. Vad gor alla hemma just nu? Mar alla bra? Det hander att man funderar da och da. Men jag har tur, for da och da dimper det ner ett brev i brevladan, och det ar sa kul att lasa dem! Aven om jag inte svarar sa fort : )


Igar kopte jag ett elektroniskt lexikon. Mitt gammla lexikon rackte inte till langre, sa det var ett maste. Det har lexikonet tar kanji ocksa, sa nu kan jag antgligen oversatta mattetalen! YOSH! ; D


Dagens iaktagelse: Det finns sjukt mycket automater har. Framfor allt dryckesautomater, men aven glass, godis m.m. Min vag fran hemmet till taget tar cirka 15 minuter att cyckla. Under den tiden hinner jag se minst 20 drickautomar!!! Minst 20, antagligen fler!


Och nu har jag antligen atit pan (japanskt brod), skrev ett inlagg om att jag ville gora det for laaange sen. Har ar inte brod nyttigt, utan sott. Det finns massa brod med olika saker inbakat - choklad, sotpotatis, pumpa, aple m.m. Det ar bara att valja sin favorit! Men japanerna tycker att det ar mat, inte godis : S


Pa tal om det, vadda japaner ar sa nyttiga?! Jag ater skrapmat minst en gang i veckan, och far en massa godis och sotsaker som mellis. Dessutom idrottar jag inget har an, forutom skolgympan och cycklingen (i och for sig ratt bra motion). Snart ser jag val ut som en boll ; ) Fast vardagarna ar langa med cyckling och allt, sa da magrar jag. Men pa helgerna svallar magen, haha!


Och har duschar dem inte efter gympan. Men jag har lart mig japanernas hemliga vapen: Spraydeodoranten! Alla anvander den! Hela tiden! Och efter gympan ar det sma vatservetter de flesta torkar av sig den varsta svetten med, for att sedan spraya pa deodoranten och torka ansiktet och haret med sin handduk. Dessa handdukar ...


Men nu ska jag ta och plugga lite! Ville bara saga att jag mar bra : D Hoppas att alla ni andra ocksa gor det!! Forresten sa har det redan gatt en manad nu, sa vi ses ju snart!!! KRAAAAM!


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad kul att höra av dig igen! ^^ Är du värsta Japanesemaster nu? Hur är skolgympan i Japan? Hur smakar japansk glass?



Det låter som du har det bra. Och ha ingen hemlängtan. Hemlängtan är bajs. (moget). Med mig är det bra! Jag är redan lite halvless på skolarbete bara (men jag har ju semster jämfört med dig, så nu ska jag sluta whina och skaffa lite självdiciplin). Om en vecka är det tjejmilen. Jag är SÅ otränad! Det kommer att blir mycket intressant.



Puss på dig Nina. Skickar ett nytt brev snart. ^^

2008-09-21 @ 13:56:10
Postat av: Nisse trisse

Tjolahopp, där verkar det livat! För att inte tala om konstigt, men det visste jag ju redan.^^



Precis som Elin undrar jag hur Japansk glass smakar, men framför allt: Vad för slags godis har dom!? :)

Och jag antar att jag också skulle ta och sluta klaga på min matte...

Nä, nu får det va bra med mitt tjafs här, älskar dej syrran! Skriv snart igen!

2008-09-21 @ 17:59:08
Postat av: Pappa

Hej Nina!



Det där med deodorant låter som när min mormor berättade om deras bestyr när dom skulle på dans.

Pigorna på den tiden duschade inte utan det var karbad som gällde och det var inte allt för ofta, så för att dölja fjöslukten (ladugårdslukten) använde dom väldoftande örter eller i bästa fall parfym.

Av den anledningen kallades parfym för pigdoft eller pigvatten. Hälsningar till dig mitt hjärta pappa.

Postat av: Linda

aoutomat-freaks?

de kanske gillar att pluppa i mynten?

ååh! pan! coolt!!!! :D

när jag läste spraydeoderant grejjen så tänkte jag "tänk om nån är allergisk?" man börjar verkligen bli en hjärntvättad ua människa^^ :)



gött att höra från dig!!!!

saknar dig nina den fina!^^

ganget hälsar hade kalas i helgen :) grymt kul!!

2008-09-21 @ 21:05:52
URL: http://wickeln.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, hur smakar glassen där borta 0.o? Skicka lite glass till mig ^^



Och ha inte hemlängtan, snälla du! Ha kul istället, och skriv mer när du får tid! T.o.m. min mormor läser din blogg nu :)



Kramar från Emma

2008-09-22 @ 08:10:16
Postat av: Mickan

Hej snygging!

Vilka bra tips, nu vet jag hur jag ska fixa morgonrutinerna snabbare. Finns det någon doft som döljer bättre än de andra?



Kram från Mickan

2008-09-22 @ 21:24:25
Postat av: Jennie & Jenny

Hej Nina! Vad konstigt att dom inte duschar efter idrotten.. :S haha. Vi ville bara säga att vi mår bra och vi älskar verkligen Matte B. Svenska B & Engelska B :D haha (not..) Vi saknar dig väldigt mycket <3 Ha så roligt i Japan :)

2008-09-23 @ 11:43:38
Postat av: Sara

Hej Nina!



Låter som du har det jättebra... lite underligt med alla dessa handdukar...



saknar dig!

2008-09-23 @ 16:57:23
Postat av: Signe Rosenberg

Hej Nina

Hoppas det är bra i Japan.Saknade dig på Lidingöloppet i år.Mamma säger att du inte får slarva med tandtråden.

Hälsningar Signe Rosenberg

2008-10-06 @ 21:33:59
URL: http://www.backs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback