Hej hopp : D

Eftersom alla undrar hur japansk glass smakar kan jag saga att det ar samma som i sverige. fast de har fler roliga smaker, hittils ar min favorit banan-choklad. Godiset ar antingen salt eller sott. de gillar verkligen salt, typ sjogras godis och sant konstigt. borjar vanja mig. Kanns inte lika tufft med sjogras langre sedan jag atit 8 och 10 armad blackfisk, ra fisk av olika varianter m.m. borjar vanja mig. borjar bli japan XD (forutom att de tycker det ar gott)

gympan har ar inte sa jobbig. Tydligen sa gar jag pa en valdigt bra skola (for sanna som pluggar mycket eller ar smarta), sa gympan ar inte alltfor hard for att man ska orka med plugget. vi spelar mycket pingis : ) Man blir typ inte svettig, om det inte ar varmt ute. saknar sveriges skolgympa, mycket roligare.

jag tanker ga med i nan klubb har (skolklubb). Vill verkligen ga med i kyudo klubben (japanskt bagskytte), men eftersom det ar varje dag ar min japanska mamma orolig. Det betyder i sa fall att jag kommer hem runt 8 halv 9 varje dag ... men jag vill verkligen : D Och pa vintern ar det kortare, eftersom det ar morkt ute. Far se hur det blir med det hela.

Har forresten kopt ett elektroniskt lexikon nu. Antligen kan jag plugga mycket enklare!!!! Och forsta mer : D

Pa kemi lektionerna tycker dem att jag ar ett snille. Japaner verkar ha svart for engelska och kemi. I borjan larde de sig ungefar samma sak som jag jorde i 9;an pa kemin. Nu ar det dock lite svarare, men eftersom kemi ar mycket rita och forkortningar (he, h20 mm) sa rulllar det pa ratt bra. Jag far skriva pa svarta tavlan da ochda : D Men i andra amnen ar jag inte dirkt nagot underbarn. Men jag gor mitt basta : )

Japansk skola handlar mycket om att lara sig saker utantill. Typ lar dig den har texten till nasta lektionbla bla. Inte mycket analyser, elller snarare inga sa vitt jag markt.

Igar var jag pa en musikal, min lillasyster har var med i den. Det var kul att se forestallningen, den var i tokyo.

Nu ska jag ta och plugga! Sjukt kul att lasa era kommentarer!
Puss och kram och nyp i skjarten! ^_^

Kommentarer
Postat av: Magnus:)

HEJ!

Kul att höra att du har det bra. En skola för smartingar borde ju passa dig jätte bra. Fast jag förstår mig inte på allt skögräs i allting, FYY.



Ha det jätte bra.

MVH Magnus:)

2008-09-28 @ 13:58:51
Postat av: Mickan

Hmmm, Nina, jag börjar verkligen bli orolig för dig, har inte din mamma sagt att man inte får äta saker med armar?? Gräs är för kor och kaniner, så skärpning nu, annars... du vet voodoopower!!

Kram från Mickan

2008-09-28 @ 16:27:04
Postat av: Emma

Mmm, sjögräs. Mmm, glass. Mmm, jag är JÄTTEHUNGRIG! Vi hörs snart, min piratvän!

2008-09-28 @ 18:23:49
Postat av: Fredskronk

Sjögräs är väl trevligt. Min favvogele är agar (ibland agaragar) som är sjögräs. Funkar prima i godis istället för gelatin. Så fortsätt med gräset du :) Och fisken låter ju också lite kul även om jag skippar den (mer till dig och japanerna)



Måste ju vara lite neggo faktiskt. En skoila för snillen är alltid bra, då lär man sig något så det passar ju dig (du är ett snille). fast att bara lära sig saker utantill suger. Ingen direkt kunskap. Men, men. Med en massa japansk kunskap och en gnutta svensk skolanalys så blir ju du ett supersnille ju :D



ha det grymt bra Nina! Du rockar!

Postat av: Elin

Mmmm, sjögräs. Mumsfilibabba. Låter ju hemskt gott :P Hur länge håller en klubb på? Är det terminsvis eller är det hela året?



Ha det bra Nina!!

2008-09-29 @ 08:38:17
Postat av: Emelie

Hejsan! :D



Heter Emelie och går på Vittra i Östersund, estet teater åk1 ;D Frida (teaterläraren) tipsade om att gå in på din blogg :) Så jag gjorde det! Det måste ju vara skit kul i Japan!



Lycka till!

2008-09-29 @ 16:58:40
URL: http://emelieslillaliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Moshimoshi, jag ska också till japan nästa år med explorius. Det är jätteskönt att få höra lite om hur det är så att man är lite förberedd. Lovar att fortsätta läsa din blogg, Ganbatte ne!

2008-09-30 @ 16:32:05
Postat av: Linda

nina du anar inte vad glad jag blev för födelsedags kortet jag fick av dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TACK

2008-09-30 @ 19:49:43
URL: http://gnorken.bilddagboken.se
Postat av: Astrid

Halleu ^^

Jag fick höra av Anna-Carin (So läraren på vittra)

att jag skulle checka in din blogg ;D

Det verkar roligt där borta i japan, och jag skulle gärna också kunna vara utbytesstudent :)

Men man får väl se vad som händer i framtiden om några år :3



//En som går i 7:an på samma skola som dig ;)

2008-10-04 @ 21:12:13
Postat av: nina

Hej alla : D

Emelie och Astrid: hoppas att ni trivs pa skolan!! Du som aker till Japan nasta ar - lycka till! Det ar sjukt kul, dock lite kampigt. Men det ar det vart!



Elin - klubben ar nanting man ar med i om man vill. det betyder att man kan ga ut nar man vill. typ som en idrottsforening ... fast man brukar ju inte ga ut ur sin klubb : )

2008-10-05 @ 11:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback