Jag ar trott XD

Proven ar slut. Jag blev bast i klassen pa engelsken (ryktet om att japaner inte ar alltfor bra pa engelska stammer i manga fall). Matten klarade jag, ar sjukt forvanad och overlycklig. Medelpoang ungefar. Kemin funkade ocksa : )
Aven denna vecka har varit fullt os. Jag har kommit hem klockan 21.00 tva ganger. Och matten sliter mig i bitar. Och att plugga kanji tills jag drommer om dem. Och ja - jag ar trott. Ibland maste jag overtyga mig sjalv om att vakna. Det brukar dock ga vagen.

Nu har det blivit lite kallare har sa jag har kopt en tjocktroja at ha under kavajen. Pa vintern far man aven ha nylonstrumpebyxor pa sig, tjanerost va? XD

Jag gor faktiskt lite roliga saker ocksa. Forra veckan var det en rod dag, da akta vi till en nojespark. Det var kul! Massa berg och dal banor med min lillasyster : )

Sen sa aker jag till Tokyo imorn, far nu bar det ivag pa PIEE:s resa. Det ska bli kul att traffa de andra utbytesstudenterna igen! Jag har sett fram emot den har resan lange nu : )

Apropa det sa har jag ju faktiskt varit har i Japan i snart en fjarde del av tiden. Sjukt va?! Ofta langtar jag hem, det ar tungt. Men ibland far jag motivationskickar, typ nar folk ar snall med mig eller det gar bra med pluggningen. Eller nar man vaknar och ar utvilad, det ar en sallsyntehet XD

Ettt fenomen som jag inte har berattat om ar de krympande kjolarna har. Alla pa skolan har egentligen samma storlek, en kjol som gar nedanfor knana. Men det ar ingen som anvander den sa. Alla rullar upp kjolen runt linningen och satter ett balte utanpa, sa att vecken faller fint. Ibland har folk rullat upp kjolen sa mycket att nar de lutar sig at sidan kan man se trosorna. Hmm ... XD Sjalv sa har jag en lanad kjol. Den var uppsydd nar jag fick den, sa jag slipper sant strul.

Forresten fick jag ett underbart brev fran min alskade skola i Svearike for ett tag sen. Ville bara tacka, for jag har inte hunnit svara an XD, sa har pa forhand. Det peppade mig verkligen!!! Heja Primrose ; )

Men nu maste jag sova. Klockan ar snart halv elva pa kvallen och jag har inte packat klart (och egentligen har jag massor av laxor tills pa mandag ... : S ). saknar er alla!!! Heja Sverige ^_^

Mvh fran Ninjan

Kommentarer
Postat av: Pappa

Heja Nina!!!

Jag tycker du är tuff, att orka plugga och klara proven trots att du vilar för lite.

Men du måste koppla av och roa dig kungligt nu när du är ledig, unna dig detta!

Kom ihåg att vila är grunden för att kunna prestera,även att äta riktigt.

Du är toppen Nina, vi älskar dig!!

Postat av: Emma

Go Nina, go Nina GO!

Ta det lugnt nu, käka massa glass och mys på resan!

Visst är vi primrosare helt sjukt snygga på bilderna vi skickade med ;)?

Massors med kramar

Emma

2008-10-24 @ 08:12:54
Postat av: Linda

tjena bruden!!de va hårt för lilla linda att höra alla fina ord om dig på rö då va de nästan lite ledsen-i-ögat-pga-saknad-av-nina. men sjukt skönt att höra att du har de bra!! Och vi har inte sest på 71 dagar o_O inte konstigt att man saknar min bo!!



hoppas mitt fina brev kommit fram är inte säker på rätt stavning :S



kramar och pussar!

2008-10-24 @ 22:53:20
Postat av: Fredskronk

Som vanligt: you Go Girl! Ha det så kul på resan med de andra utbytarna. En fjärdedel. Jisses! Tiden går fort. (Och jag som inte ens presterat något brev ännu. Får prestationsångest)

2008-10-25 @ 03:12:02
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Anders

Har råkat läsa din sida ett par gånger. Idag dök du upp på Lunarstorms förstasida. Tufft.

2008-10-26 @ 05:16:53
Postat av: Elin

Du är ju helt grym!! Go Nina!



Mys mycket på resan nu ^^ vila så mycket du kan.



Läste din grej på Lunar idag (japp, jag skaffade ett konto bara för din skull. Fast sen tog jag bort det). Sjukt bra skrivet!!



Björnkramar från Elin

2008-10-26 @ 10:47:19
Postat av: Kerstin

Hejsan Nina !

Här kommer en hel massa kramar ifrån mig till Dig.

Jag och Magnus befinner oss i Stockhom ett par dagar hos min mamma. Jag blev då så sugen på att gå in och läsa din blogg för att se hur du har det.

Du är helt otroligt duktig och kämpar på så himla bra. Men du glöm inte bort att ha roligt också när du kan och passa på att njuta av din lilla tripp som du ska iväg på.

Jag skickar många stora varma kramar till Dig från mig och Magnus :) Ha det gott min vän //Kerstin

2008-10-26 @ 22:13:13
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: nina

Hej alla! Jag hade jattekul i helgen, bilder kommer sedan : )

Sa ni sag att min artikel var pa lunarstorm? (hur visste ni det forresten)?

Helt sjukt, jag ar jatteglad : D Heja heja UA och AOAL!





Kram Kram!!

2008-10-28 @ 10:27:30
Postat av: Mamma

Hej Nina

Toppen bra att du roat dig i helgen.

Det var Anders ( på din blogg) som skrev att du var på Lunarstorm därför kollade vi.

Lite snö har det kommit. Vi har vintertid nu.

Olivia och Klara hälsar dom är här nu.

Vi älskar dig kramar fån oss alla.

2008-10-28 @ 13:53:43
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Fredskronk

Varför missar jag alltid när allt stort händer? Läste din artikel på Lunar nyss. Helt grymt bra skrivet! Du är så bäst!



Go dig, UA och, såklart min favvokampanj, Alla Olika Alla Lika. Kramar!

2008-10-29 @ 02:09:55
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Ishijima (sakuranomaki student

こんばんは!



My name is Ishijima and I belong to the same KYUDO club as you.



Thank you for telling me your blogg.

Sorry...I was not able to read Swedish though I made an effort.

But I feel fun!



see you(^ω^)!

2008-10-29 @ 16:05:19
Postat av: LInda

Ishijima: Take care of nina ^^ :D so please don't throw bananas at her! :)



Nina!!! jag såg Haldor idag O.O

2008-10-29 @ 17:19:31
Postat av: Tomas

Hamnade här av en slump.



Kul att läsa din blogg! Inte minst då jag själv pluggar i Japan (Yokohama).



Besök gärna min blogg om du känner för det.

2008-10-30 @ 14:41:22
URL: http://tomassteker.blogg.se/
Postat av: Mickan

Hej min fina lillasyster,

Vad duktig du är och vad kul att du gör lite roliga saker också. Kul att dina japanska vänner börjar dyka upp här. Idag har jag haft min examination och är nu klar med skolan, jag fick ingen rest och imorgon får jag veta vad jag har för betyg. Lovar att sätta mig ner och skriva ett snailmail till dig nu när jag har tid.



Puss och kram från storasyrran

2008-10-30 @ 16:54:40
Postat av: Ika

Underbara Nina!

så himla kul att läsa om dig när du är långborta vid världens ände :P

att prata om dig på RÖ var hur kul som helst, o så himla skönt att de röstade in dig! hur skulle vi annars ha det?



Kramar i massor

från ett snöigt (2 mm nu ;) ) solle!

2008-10-30 @ 21:03:42
URL: http://annikasunmountain.wordpress.com
Postat av: Emma

Hallå igen gullunge!

Super att du hade kul, ser fram emot bilder!

Jag är i Hufvudstaden nu, hälsar på mormor och morfar och myser. I morgon är det dags att fira halloween, harry potter-style! Hälsa alla japanska polare, Ishijima till exempel!



Ooo, just det, det ligger snö i Duved nu! Fantastiskt!



Kramkram

Emma





2008-10-31 @ 18:44:54
Postat av: nina

いしじま:

え、書ける できた! ありがとう ございます! うれしい に なった! また ね! //にな



Till er alla andra:Saknar er! Vad kul att jag fick sitta kvar i styrelsen! Ska gora mitt basta nar jag kommer hem!



Kram kram Nina : D

2008-11-03 @ 09:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback