Utkast: Hej alla! ...

   

Hej alla!
Har ar lite bilder fran Tokyo turen : ) Dock ar inte jag med pa nan XD haha. Det ar alltid en massa folk med pa bilderna, och jag vet inte om de vill vara med pa min blogg : )

Sa pa sistonde har det varit stressigt. Och trott. Men nu kanns det battre. Igar var jag ivag pa en Kyudo tavling. Dock deltog jag inte, bara tittade pa. Jag skjuter namligen inte annu. Fast idag (det ar en rod dag har idag, fast jag hade klubb i alla fall, det ar typ alla dar i veckan) fick jag testa att spanna bagen (inte fullt ut)pil for forsta gangen. Det kandes stort! Om jag har tur kanske jag kan fa skjuta som alla andra snart : D


Och jag har en bekannelse att komma med. Aven min kjol har krympt. Jag var sa less pa att ha den vid knana XD Forst var det kallt om benen, fast nu ar det okej att borja anvanda strumpebyxor sa jag gor det nu.


Imorn ar det ocksa Kyudo tavling, sa jag ar ledig fran skolan : D Huraa! Alska Kyudon, som raddar mig fran matten! Jag ar faktiskt sjukt less pa matten. Jag lar mig saker som ar pa en helt annan niva en det i Sverige. Nar vi far laxor, typ 3 ganger i veckan i matte, sa pluggar jag mer matte an japanska. Och forstar anda inte. Och jag kommer inte ha nan anvandning av det i SVerige. Och jag far inget betyg har. Varfor gor jag matten egentligen? Tror jag ska prata med min area-representant om det. Gah!


Sa jag ville bara saga att jag mar bra. Det gar lite tungt, men de senaste dagarna har varit kul! Jag borjar finna nan sorts vardagsrytm i att kliva upp kvart over 5. Forresten hade jag en sovmorgon i lordags! Forsta gangen pa 2-3 veckor : D Det var sjukt nice. Och idag efter Kyudon stannade jag och tva kompisar pa ett kafe och at munkar innan vi akte hem. Det var kul, forsta saken jag gor har i Japan med bara vanner : )


Och jag har varit med i japansk TV. Fast bara en snabbis. De filmade oss nar vi var i Asakusa (den stora bilden), natt sorts reportage om utlanningar i Japan. Mama sag det pa TV:n, hon blev forvanad XD Jag med : ) Och i fredags hade vi klassmatch pa skolan. Jag spelade fotboll och sprang stafett 150 meter. Nar vi forlorade fotbollsmatchen blev jag jatteforvanad, for alla borjade grata. Och har pratar vi om 16 aringar. Jag kunde inte forma mig att grata over att forlra en match, sa fanigt. Fast det ar tydligen vanligt har. Jag tyckte det var kul att spela: D


Nu ska jag plugga kanji. Vi hors! Mors Mors! Puss och kram och nyp i skjarten till Sverige : D


Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Hej där!



Tack för brevet! Hm. Mysko att gråta över en förlorad fotbollsmatch. Vadå dåliga förlorare? :D Intressant upplevelse verkar det som i alla fall.



Drygt med matten. Kanske du kan använda den om du går någon megautbildning på högskola/universitet framöver. "Va? Så enkel matte. Det lärde jag mig när jag var 17". Snacka om att glänsa för kurskamraterna ;)



Ha det fortsatt fint. Stora kramar

Postat av: Emma

Ninjan!

Tack miljoner gånger för brevet!



Matten blir helt klart skrytmatte, det är lite som att ha en swimmingpool på en villatomt, dvs att den oftast är för grund för att dyka i och för liten för att simma i, men jävvlar vad det ser snyggt ut.



Gråta för fotboll? de kanske har tittat för mycket på det där barnprogrammet "Amigo" (om du kommer ihåg det).



Mys med dina japanska kompisar och ät en massa munkar. Handledningsgruppen har börjat med fika varje måndag nu, så jag får också äta lite kakor ^^



Ha det super!

Snygga bilder, btw.

Kramar

Emma

2008-11-03 @ 12:46:59
Postat av: Elin

o.O Du har varit på japansk tv, du är kändis! xD ;) Jag blir rädd för din matte, sirius-ly, det är ju sjukt knäppt om du ska plugga så hårt och ändå inte få nåt betyg.



Vilka fina bilder (wheee pirates! Goa minnen). Men vad är det för pervogubbe som har satt reglerna att det INTE är okej med strumpbyxor tidigare än november?? Låter fett stört i mina svenska öron...



Många kramar till dig!!

Elin-Pelin.

2008-11-03 @ 23:14:35
Postat av: Linda

halloj!!

tack för brevet!!!!!!



japansk tv, spännande! ^^

munkar + kompisar - matte = UNDERBART!!!!



ha de bäst bo!! :D <3

2008-11-06 @ 22:05:23
URL: http://bilddagboken.se/gnorken
Postat av: Pappa

Hej Nina!

Här hemma är det försmak av vintern, nu när jag åker på jobbet på morgonen är det kolsvart och bilrutorna är isiga, fy vad trist.

Vi hoppas att det blir snö så att det blir ljusare.

Arbetet flyter bra jag ligger ungefär 5-6 veckor före tidplanen, vilket gjort att jag hunnit hjälpa Berit med deras bygge,hennes ateljé.

Det var roligt att höra att du roat dig,fortsätt med det och plugga inte för ambitiöst, det kan du göra när du kommer hem.

Vi älskar dig!!

2008-11-07 @ 19:08:32
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Fredskronk

Jisses. Du har varit borta i nittio dagar idag. Saknar dig vill ge en kram



Var har du tagit vägen Nina? Hinns inte bloggen med

2008-11-14 @ 13:35:11
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: nina

Hej!



Elin: man far nog ha strumpebyxor tidigare. Fast som en kompis forklarade for mig: japaner tycker om att visa benen. Sa det ar nastan bara jag som anvander strumpebyxor, och det gor jag bara ibland. Jag vill ju va som alla andra har : D och en viking fran norden tal kalla ben.



till er alla andra: saknar er!!!



Kram kram Nina

2008-11-15 @ 09:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback