Miljödag

Hola hola! Idag så har vi miljödag på skolan, jag har rast just nu.
Jag har precis fått lite tips på vad jag kan göra för miljön:

- Använd lågenergilampor
-Bestäm dig för 5 varor som du alltid köper ekologiskt av
-Åk buss/cykla/gå
-Använd lock när du kokar vatten i kastrull
-Låt inte apparaterna stå på "stand-by"

Maria, som föreläste, sa att vi måste minska våra utsläpp i Sverige med 90 % tills 2050!
Helt sjukt! Bäst att ta tag i det med en gång ; D

Förresten så var det kul att bada isvak ^^ Jag kunde dock inte prata när jag var i vattnet, blev lite chockad av det ..
Men det var superkul, jag hoppade i två gånger. Så testa på isvak om ni har möjlighet : D


Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Inte kunna prata? Då har folk en riktigt bra anledning att kasta i mig i en sådan :D Vore en riktigt rolig erfarenhet tror jag ;)

Postat av: Nina

Ja testa och se om du kan säga något ^^ vissa klarade av att prata meddans de var i vattnet, men jag tycker det var skitsvårt XD

2008-03-21 @ 16:43:17
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se
Postat av: Fredskronk

Hehe. Om jag känner mig själv rätt kan jag nog göra det. Finns inte ett l'ga jag inte kan låta munnen glappa i :D

2008-03-23 @ 16:13:47
URL: http://www.fredskronk.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback