Värdfamilj och skola!

Konnichi wa! Nu har jag blivit placerad i Japan! Jag ska bo hos en familj som heter Takao, består av en mamma, en pappa och två döttrar. Dock är den ena dottern på utbytesår i USA, men den andra bor hemma. De bor ungefär i mitten på Japans största ö, Honshu (samma ö som Tokyo). Det här är så spännande ^_^

Skolan som jag ska gå på ligger ett par mil bort, men det gör inget. Jag har hört att japaner brukar pendla mycket, så det är bara bra att jag får bli en utav pendlarna ^^ Skolan har mycket internationella utbyten verkar det som. Det ska bli mycket spännande att gå där, jag kommer säkert träffa massor av fantastiska människor! Det är både ett pojk- och flickgymnasium, och det finns skoluniformer som man måste ha på sig : 3 Grå kjol med veck, vit skojrta och kavaj ovanpå det. Det ska bli spännande att leva som en japansk tonåring gör! : D

Kommentarer
Postat av: Emma

Wai Wai Wai (obegripligt ljud)! Vad kul! OOOO! Honshu! Takao (Nästan som Takeo - han i "Näktergalens golv"... jag är trött)! Du kommer att få det så kul lilla sambo! Kom ihåg: Om de är dumma kan du ropa på mig, då biter jag dem. Du är bäst!

Kram/Emma

2008-06-19 @ 21:38:40
Postat av: Nina

Shit, tänk om de är släkt med Takeo - och bara bytte en bokstav för att det var så fult? I så fall kommer ju jag bli en superninja .. och det är ju perfekt för jag heter ju "Nina" .. TYP "Ninja" alltså!! Det måste vara ödet O_o



Jag lovar att ropa på dig om de blir dumma! Krokodilen kan hjälpa till att bita om du vill : 3

Postat av: Emma

Waah, om du blir en ninja kan du använda din röntgensyn för att ta reda på vad mjölk- och cocacolamannen har för sig egentligen. Jag har lite dålig koll på vad en ninja är, märks det?



Och förresten: VAR DU PÅ HEMBYGDSGÅRDEN? O.o

2008-06-20 @ 19:56:37
Postat av: Nina

Vilken bra idé! Då får vi äntligen ta reda på varför han borrar varje dag!! \(@o@)/

Och Ja - jag var på hembygdsgården. Mission complete.

2008-06-22 @ 14:46:36
URL: http://wannabejapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback