Jullov : D

Hej hej!

Nu har aven lilla jag fatt jullov. Idag var det sista skoldagen. Igar bakade SJUKT mycket chokladbollar (typ 70 ratt sa stora blev det XD), sa jag gav alla i klasse varsin idag. De blev glada : D Gav aven sma julhalsningar till de larare som jag gillar/ har hjalpt mig mycket. Fick tillbaka en present fran min mattelarare. Det kandes lite lustigt, men jag blev valdigt glad : D

Hursom helst sa kommer det inte bli nagot vanligt jullov. Jag har Kyudo varje dag fram tills sondag. Sen sa ar det en veckas uppehall for nyar. sen sa borjar det igen : ) Men det ar kul. Sen sa nar jag kommer hem kommer det nog vara pluggning. Har fatt en laxa i matte, engelska och av min japanska larare. Matten ar repetition av hela arskurs 1 matte med 60 stora fragor favorit i repris. Engelskan betsar av tva mindre kapitel samt ovningsbok. Japanskan av att memorera en lang kand japansk dikt (har tidigare memorerat tva andra). Sen sa pa skolstartsdan ar det prov pa allt. Matten kommer nog ga at helvete. Kom ju till Japan i Augusti, och skolstarten ar mars, sa jag har jag ju bara lart mig halften av matten. Kan ju knappast lasa in 6 manaders matte pa tva veckor . hm hm.


Igar var jag ute och busade igen hihi. Var pa bio med ettorna fran kyudoklubben. Var kul : )


Men det ar rojigt har, alltid fullt upp. Ibland blir jag alldeles slut och less. Men sa tanker jag pa att jag bara ar har tills juni och borde ta vara pa tiden. Da blir jag peppad och lagger i en reservvaxel : D Blir sa glad och peppad av alla som skriver brev och kommenterar/laser min blogg. Tack, det ar ni som far mig att kampa vidare ; D

Och pappa: vi sitter inte pa knana nar vi ater. typ med benen at alla mojliga hall haha. japanerna tycker ocksa att det ar lite jobbigt att sitta pa knana, fast de gor det anda ratt sa ofta. men nar vi ater sa kopplar vi av och stoppar in benen under kotatsun : )

har aven forsokt tankt att trana lite springning nu under jullovet. Efter lovet har jag en gang kvar att springa pa skolgympan. Det ar kul, men jag springer inte lika fort som jag gjorde i Sverige .. det kanns segt att forlora kondisen XD Men jag ska kampa. Vill klara 4 km under 18 minuter. Det borde jag ha gjort i sommras helt klart. hmm...

Men ni ska veta att jullovet anda kanns valdigt bra. Trots att jag aker till skolan sa mycket (till och med pa julafton XD ) sa ar det en stor skillnad mot vardagen: Jag kan aka med 7.51 taget!! Farval kliva upp 5 pa morgonen! Nu har jag sovmorgon till 6.45 : D Hurra!!!!

Och nu narmar det sig Japans storsta och viktigaste hogtid: nyar! Ser verkligen fram emot att fa fira det japanska nyaret. Det ska bli sa spannande! Ska ata godsaker for er alla ; D

Ta hand om er alla! GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT AR!!!!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Nina! Tänkte bara säga GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!! Vi saknar dig på träningarna! :D :D



Jonsson!

2008-12-22 @ 14:08:34
Postat av: Micaela Jenssen

Hej!



Vad kul att det har gått så bra för dig och att du får lite mer tid för fritidsaktiviteter en stund.

Vad spännande med det japanska nyåret, det kommer säker att bli jätteroligt.



God Jul och gott nytt år



Massor med kramar och voodoopowerpåfyllning från syrran med familj.



PS. Har brevet från oss kommit fram?? DS.

2008-12-22 @ 18:34:49
Postat av: Anne

God Jul o Gott Nytt År Nina. Jag jobbade i Österrike en vinter och på julafton fick vi winerschnitzel och pommes frites som personalmat. Inte speciellt jullikt, men jag överleved det också. Kram från oss.

2008-12-22 @ 23:16:42
Postat av: Linda

Låter som att du fortfarande lever :D Du är så sjukt grymm! jag och philippa pratade om hur sjukt stark du är som klarar det!!!!! du är bäst bo och jag saknar dig ;_;

2008-12-23 @ 11:47:51
Postat av: Elin

Härligt Nina! Låter grymt! Vi saknar dig supermycket här hemma, men det känns bra att du har det bra och trivs.



God Jul och Gott Nytt År till dig, världens bästa Nina!!

2008-12-23 @ 12:04:20
Postat av: Pappa

Hej mitt hjärta!!

Nu är klockan 23 den 23 December här i Åre och då har du julaftonsmorgon, GOD JUL Nina.

Jag hoppas att du får en bra dag och känner att vi är med dig.

Jag tycker att du är fantastiskt duktig!

Se det positiva, du kan träna löpning utan att halka och göra illa dig som du gjorde i fjol så du får säkert upp din kondition ganska snabbt.

Hälsa din familj och önska dem god jul.

Vi Älskar dig Nina!!

mamma och pappa

Postat av: Fredskronk

Hej, hej!



Sovmorgon = 06:45. Jag skulle inte palla Japan. Du är så jäkla grym som fixar allt! Wow!



Önskar dig en riktigt god jul. Hoppas du får ett fint nyår. Stora kramar.

2008-12-24 @ 01:10:48
URL: http://www.fredskronk.se
Postat av: Olivia Jenssen

hej Nina,

jag har också svårt med mattematik. Har du kul?

jag klätrar med dina gamla klätterskor. jag kom hela vägen upp. Hälsningar olivia

2008-12-24 @ 11:02:05
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Gunilla Nilsson

Hej Kusin!



God Jul från oss i Östersund.



Många Kramar från oss.

Gunilla, Thomas, Hanna o Charlie

2008-12-25 @ 20:28:22
Postat av: Signe,Ossian, Märta, Karin och Patrick

Gott nytt år Nina, du är så himla duktig!

2008-12-30 @ 23:08:08
Postat av: Pappa

Hej Nina!

Det var tur att det fanns mat vid ett annat bord, för jag tyckte att det såg ut att vara ett magert bufèbord.

Vad menar du?

Firar japanerna nyår som vi gör,natten mellan 31 December till 1 Januari, eller firar dom på dagen den 1 Januari?

Det var ett annorlunda sätt att fira julafton, gå hela skolvägen och ta kort, men variation är alltid trevligt.

Kramar från oss till dig Nina!!

2009-01-04 @ 20:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback