Harlig fotomix fran host, jultarta、lite skolvag och tabehodai (typ super-bufe ;)








Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Nina!

Vilka underbara färger, jag föreställer mig en park med många träd, måste vara vackert.

Vilken tårta, den smakar säkert lika gott som den ser smarrig ut, inte allt för olik den du gjorde här hemma.

Skolvägen ser inte ut att vara särskilt inspirerande,inte mycket som liknar den här hemma

ett virrvarr av el-ledningar, men det positiva är att det bara är att följa ledningarna så kommer man fram.

Buffèn ser ut att vara ganska enkel, inte mycket som påminner om julbuffè men det smakar säkert bra.

Kramar till dig mitt hjärta! pappa

Postat av: Elin och Linda

Vilka fina bilder Nina! ^^ Vad mycket grädde det var på den tårtan :O Men vad gott med jordgubbar mitt i vintern :P



Vi saknar dig och tänker på dig! Hoppas du har det superbra!!



Puss och kram och nyp i stjärten!

2008-12-26 @ 12:05:10
Postat av: Emma

Nina, vår mästerfotograf!

Hoppas du har haft en god jul och att du kommer få ett gott nytt år (apropå det, min farmor undrar om japanerna firar nyår samma dag som vi, eller om deras nyår är "rörligt"?)!

Tårtan ser massa mums ut! Och vad är det där för superträd, jag vill ha sådana hemma!

Saknar dig och tänker på dig en massa!

Kram Emma

2008-12-26 @ 22:07:23
Postat av: Pappa

Gott Nytt ÅR !!!

Vi älskar dig Nina!

Mamma & Pappa

2008-12-30 @ 23:54:43
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Gott Nytt År!!!

önskar

vi i Östersund

2008-12-31 @ 22:07:21
URL: http://gunsan71.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Gott Nytt År!!!

önskar

vi i Östersund

2008-12-31 @ 22:07:46
Postat av: Olivia Jenssen

gott nytt år!!!!!!

önskar

familjen Jenssen

2008-12-31 @ 22:40:16
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Fredskronk

Gott Nytt År Nina! Hoppas du haft ett kul nyår i Japan och att det blir ett trevligt 2009 för dig. Kram

2009-01-01 @ 00:28:28
URL: http://www.fredskronk.se/
Postat av: Emma

Gott nytt år Nina! Hoppas du hade ett bra nyår i Japan ^^!

Kram Emma

2009-01-01 @ 13:09:30
Postat av: nina

gott nytt ar!

Det japanska nyaret ar alltid den 1 januari. Och bilden pa buffen ar tagen efter vi hade atit. Man tog maten man ville ata fran ett annat stalle. Det fanns sjukt mycket att valja pa. Sushi, yakiniku, ramen, olika nudlar, sallader, soppor, massa tarta, sotsaker, frukt, glass, kakor, gora sin egen sockervadd m.m. Jag lovar att magen var full XD Alla knappte upp sina kjolar ett snapp eller rullade ner dem ett varv XD haha

och sana dar elledningar ar det overallt. hela gatubilden ar helt annorlunda har. Ganska sjukt annorlunda egentligen. Ska visa er nar jag kommit hem, har fottat hela min skolvag XD haha : D gjorde det for er skull, handerna var kalla. Julafton var det.

Men nu far ni ha det sa bra. Massa kramar till we alla! //Nina

2009-01-02 @ 13:50:37
Postat av: Pappa

Hej Nina!

Det var tur att det fanns mat vid ett annat bord, för jag tyckte att det såg ut att vara ett magert bufèbord.

Vad menar du?

Firar japanerna nyår som vi gör,natten mellan 31 December till 1 Januari, eller firar dom på dagen den 1 Januari?

Det var ett annorlunda sätt att fira julafton, gå hela skolvägen och ta kort, men variation är alltid trevligt.

Kramar från oss till dig Nina!!

2009-01-04 @ 20:55:04
Postat av: nina

De firar smatt pa natten, men det viktiga ar den forsta till tredje januari. Da aker man runt till en massa slaktingar for att gora nyarshalsning (faktiskt allvarliga saker. Bugningar och fina ord). Det japanese way ; D

Forovrigt cycklade jag och tog foton. Eller stannade snarare. Det var ganska intressant. Folk tittade pa mig. Jag gjorde det bara for er skull! ; )

2009-01-06 @ 06:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback