Visdomsord av Widén


image153
På skolan har vi fått läsa en helt annorlunda bok, "Månskensligisten". De flesta tyckte att den var otroligt jobbig och skriven på ett helt sjukt sett. Själv så tyckte jag faktiskt att den var okej, men inte min sorts favoritbok. Dock så tänkte vi nog alla att den där Widén som skrivit boken måste vara, ursäkta mig, en skum typ.

Men o så förvånade vi alla blev den dag då Widén kom på föreläsning på skolan. En sån rolig man! Och vilken bra föreläsning! Helt plötsligt fick boken ett annat ljus och man tyckte faktiskt att den var en aning bättre.

En sak som Widén sa som jag tycker var väldigt bra vill jag dela med mig av:

"Man ska inte fundera på vem man är, utan vad man vill."

Why not? Jag ska börja med det. Jag kommer nog känna mig en gnutta bättre då : )








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback