Livsnjutare

Att vara en livsnjutare - det är min ambition.

Idag måste jag faktiskt säga att jag har varit på snudden att nå dit. Det har varit en bra dag; Jag trodde att det skulle bli mycket arbete, men så blev det inte. Jag har mest ordnat upp saker som inte har hunnits med tidigare. Skönt att få det undanstökat! Dessutom var jag i Järpen och tittade in i en hos en bekant i hennes affär. Då passade jag och min bror på att plocka upp Martin, så han har varit hos oss hela dagen. Nice, han är en skön prick : D
På eftermiddan fick jag dessutom möjligheten att vara med och träna med min gammla idrotts klubb. Sjukt kul, jag är kär i Duveds IF!! <3

Men vissa dagar känner jag mig långt ifrån mitt mål. Man sjunker ner i sina totalt ospontana dagar som man tvingar sig igenom i väntan på något bättre. Så ska det inte vara! Man ska njuta av varje stund som går och allt man gör. Jag vet inte om jag har bloggat om det här citatet förut, men det är så sjukt smart:

"Do what you like - like what you do"

Jag har funderat kring det här uttrycket. Själv så tror jag inte det betyder att man bara ska göra det man tycker om - snarare tvärtom. För mig kan man lika gärna vända på uttrycket så att det blir "Like what you do - do what you like".
Då blir innebörden helt plötsligt att man ska gilla det man sysslar med och se det posetiva med det, oavsett vad det är. Om man gör så gillar man ju allt man kan göra (t.o.m. att städa toaletten), och då följer man mottot. Det är så jag ska bli en livsnjutare!

Är det någon som hängde med?


Kommentarer
Postat av: Linda

hehe ja de har du^^ puss på dig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback