Syoorai

Syoorai = framtid

Min framtidsdröm .. hur ser den ut?
Just nu drömmer jag om ett kreativt yrke som mangatecknare, "anime-makare", illustratör .. något roligt och kreativt!

Jag har precis läst Fushigi Yuugi 15 (en manga) och Yuu Watases små anteckningar ger mig sån inspiration! Jag vill också vara som hon! Kanske inte när hon är deprimerad bara ..
Hon hade skrivit att det var ett fan i Taiwan som vid en signering börjat gråta när hon fått Yuus autograf, undrar just om jag skulle göra samma sak? Hon tecknar så otroligt fint T_T

Jag funderar på att gå samhälle på gymnasiet sedan ta en bild & form utbildning på högskola/universitetsnivå ..

Mitt drömscenario ser nog ut så här:
Jag går bild och form på gymnasiet och går sedan en högkoleutbildning i X (något samhälls-inriktad eller estetiskt kanske). Sedan åker jag till Japan och studerar konst där på universitet .. Jag har hört att det finns stipendier att få för folk som vill studera konst på universitet i Japan *glad* *skiner som en soool ^^*

Fast det blir välldigt mycket plugga .. hinner jag leva då?!
Nä, jag får nog nöja mig med en universitetsutbildning .. Jag får se vad framtiden har planerat åt mig ^^ Karma, neh?

Framtidsgodis, sug på den du!!   ---->      >(ZMIRAIZ)<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback