Hej hej Kyudo!

 

Hej, forlat det var ett tag sen ... : )

Den forsta bilden visar mig nar jag ar vid en beromd motesplats i Shibuya (Tokyo). Jag var dit med mama o Mari. Det var kul! Fast vi han inte med sa mycket, for vi var dar med mamas jobb (inte piano-jobbet, utan ett jobb for ett matforetag. Hon har tva jobb) pa en utflykt till UNICEF house Tokyo. Det var intressant!

Den andra bilden visar ett tappert forsok att gora chokladbollar i Japan. De har fan inte havregryn har! Gah, pappa kom inte hit for det blir ingen havregrynsgrot till frukost! Vad sags om ris, fisk och sallad? For mig slinker det latt ner : )

Annars sa ar det stressigt har. Jag har mitt japanska prov den 7 december och jag borde lara mig i alla fall 40 nya kanji tills dess. Vet dock inte hur det kommer ga med den saken. Jag gor mitt basta : )

Sa snart ar det stort prov har igen. Mitt-terminsprov eller natt sant. Sa vi har prov i alla amnen, utspritt pa 3 eller 4 dar. Fast vi far sluta tidigt, bara typ 3 lektioner : ) Fast typ varje rod dag eller helg ar det Kyudo. Visste inte att jag gick med i en sekt nar jag trodde att jag gick med i en klubb. Snacka om att japanerna kan vara insnoade pa en specifik dag. Vilken normal svensk skulle aka till skolan 7 dar i veckan for att sporta om man hade over en timmes pendling enkel vag (ganska vanligt har). Japanerna ar ganska beundransvarda trots allt ... : )

Pa tal om Kyudo sa var det sa klart traning idag. Jag fick lov att skjuta for forsta gangen! Det var en sjukt harlig kansla efter att ha gjort spanningstraning i typ 2 manader XD Fast jag far inte skjuta pa maltavla an. Bara mot en traningsgrej pa typ 1, 2 meters avstand. Fast det ar stora framsteg!

Det ar jobbigt ata alla forvantar sig sa mycket av mig har. Mattelararen att jag ska klara av matten som alla andra. Kyudolararen att jag ska komma pa varje traning. Min japanskalarare som tror att jag kommer ihag ett kanji bara hon har forklarat det en gang. Alla som forvantar sig att jag ska gora ALLT detta och anda skaffa massor med vanner och aka hittan dittan. De inser kanske inte sjalva att det ar omoligt. Jag har blivit en stressad person. Maste varva ner. Relalalaxa XD

Sa, nu ska jag inte skriva mer. Jag ska relaxa samtidigt som jag pluggar kanji hade jag tankt. Bra va? Saknar Sverige! Fast det jag skrivit kanske later negativt beror det nog mycket pa att jag ar trott. Egentligen sa trivs jag har. Och jag har vanner. Det ar kul. Men det ar tufft. 

Ha det bra dar hemma!!!Kram kram!!

PS. Jag fick inget hostlov har : ( Fast de har ganska manga roda dagar/ ledig fran skolan dagar. Men jag har ju Kyudo da, sa jag aker ju anda dit .. hehe. DS

Kommentarer
Postat av: Emma

Jäklar anåda Nina, har du gjort chokladbollar utan mig? Det är ungefär det jag förstår, all text består av små rutor på vår gamla hemdator. Jag får läsa inne i stan i stället!



Puss & Kram

Emma

2008-11-15 @ 17:38:23
Postat av: Fredskronk

Jisses! Det låter faktiskt riktigt jobbigt det där. Snälla Nina: Bryt inte i hop. Ta det lite lugnt emellanåt. Vill ha hem dig ett stycke och inte som ett närvrak ;)



Låter ändå som om du lyckas trycka in lite roligheter mellan allt pluggande. Forsätt med det.



Stora kramar.

Postat av: Emma

Men shit pommes Nina, nu är det du som tar det lugnt! Du ska väl bara göra så mycket du orkar och kan, och skit i vad andra tycker, du kommer aldrig träffa den där matteläraren igen efter du åkt hem :)



Aaarghh, vad irriterad jag blev på dina lärare nu! Och jag säger som Fredskronk: bryt inte ihop, vi vill ha hem vår Nina normal igen!



Och förresten, vad är kyodo mot Duveds IF? Där kan vi snacka sekt!



Massor med kramar

Emma

2008-11-16 @ 21:55:11
Postat av: Pappa och mamma

Heja Emma och FredrikVi håller med er!





2008-11-16 @ 21:58:41
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag kan bara hålla med Emma och Fredrik - du måste hitta ett sätt att kunna ta det lugnt! (Behövde du verkligen fortsätta så hardcore med matten?? :O )



I förra veckan eller någonting hade vi inriktningsdag då två tjejer berättade om sina utbytesår i Frankrike och Italien. De kunde båda konstatera en sak - julen är hemsk utomlands (man får sjuk hemlängtan) men efteråt vill man aldrig åka hem igen! Så håll ut. Det kommer vara så värt det enligt dem. I broschyren från explorica stod det samma sak om Japan, att de fyra första månaderna kan suga (eller ja riktigt så skrev de inte), men att det har man tillbaka sen.



Men det låter som du har det nice ändå. Och det är kul att höra :D Du är grymmast, Nina! (Men det vet du väl)



Kramsnö på dig.

Elin.

2008-11-16 @ 22:50:52
Postat av: Anne

Hej Nina. Roligt att läsa vad du är med om. Men ta det lugnt!! Du måsta njuta och ha roligt också, man måste inte kunna allt! Kom ihåg att ta många bilder även på vardagen, resan till skolan, i skolan, affären mm. Kul att ha kvar.

Kram på dig.

Anne

2008-11-18 @ 13:56:04
URL: http://bilddagboken.se/gnorken
Postat av: Tomas

Kan inte annat hålla med dig om havregrynet. Saknar det som fan! :)

2008-11-19 @ 10:28:13
URL: http://tomassteker.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Nina !!

Jag har läst de andras inlägg och de flesta tycker att du ska ta det lugnt, jag håller med men är säker på att du kan balansera din arbetsinsats själv.

Jag vet att du kan Nina.

Apropå havregryn, jag kan inte åka till Japan, jag skulle tveklöst få svåra abstinensbesvär om jag inte får havregrynsgröt.

I natt torsdag- fredag blev det snöstorm, så i morse fick jag köra på oplogade vägar i ca 35-40 cm nysnö ganska mysigt trots besväret.

Vi älskar dig!! Mamma & Pappa

2008-11-21 @ 21:48:39
URL: http://wannabejapan.blogg.se/
Postat av: Ida Olsson

Hejhej Nina! Olsson här!



Verkar som du har det mycket bra i Japan även om det verkar vara mycket plugg!! Det där med havregrynen hade blivit ett problem för min käre far med, när vi åker till spanien brukar han släpa med ett par paket eller så. Till sin morgongröt :D



Sedan har jag en liten fråga också. Nu håller jag och Linda på att läsa religion på SO:n och vi kom fram till att vi inte har en aning om vad Japanerna har för religion, majoriteten alltså, eller är det väldigt olika? Firar dem jul?



Hur som helst så fortsätt ha det underbart bra där borta.

Kram!

2008-11-24 @ 21:33:34
Postat av: nina

Hej alla! Jag forsoker ta det lugnt : )



Olsson: De flesta japaner ar en blandning av budhism och shintoism (tror jaf XD). Typ budhistiska begravningsr och i ovrigt shintoism? Heter det verkligen shintoism? Ar i alla fall natt med japansk folktro ... andar och sana grejer : )



De firar jul har ocksa. Vi har satt upp en julgran utanfor dorren nu : D



Ha det bra alla! Saknar er!!! Kraaaam!

2008-11-30 @ 04:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback