Japan .. or not??

Nu ska jag en gång för alla gå igenom hur det ser ut inför Japan just nu:

Jag stod som sagt på väntlistan för att få åka till Japan som utbytesstudent med föreningen AFS. En kväll så ringer dem och säger att en person har hoppat av och en reserv ska få åka. Därför vill de att man ska skicka in en uppsats och betyg som de skulle ha inom 6 dagar. Naturligtvis fixade jag det där mitt i all annan stress, det var ju trots allt Japan vi pratar om!!

Jag var även på ett informationsmöte hos dem förra helgen i Stockholm (jag sprang ifrån ett styrelsemöte med Unga Allergiker en snabbis). Dem sa då att de skulle ringa och meddela om man fick åka eller inte på måndag eller tisdag.

Detta ledde till att jag ständigt övervakade telefonen, men nej - de ringde aldrig. På torsdag morgon mailar jag dem och frågar varför man inget får veta. Jag får via mail (!) svaret att den som stod först i reservlistan ska få åka. Med andra ord har jag suttit och skrivit uppsatsen i onödan och dessutom haft svårt att sova i väntan på att de skulle ringa. Varför de ville att jag skulle skriva en uppsats, om mi själv, vet jag fortfarande inte. Men jag har mailat och klagat.

Nu så söker jag med min tredje förening istället, och det är Explorica. De känns inte lika säkra eller seriösa, men de låter ändå helt ok. Jag tror nog att de är bättre än vad de låter ut att vara. Jag var på intervju hos dem i tisdags, och killen som intervjuade mig sa att han skulle rekomendera mig. Det kändes bra : ) Han var snäll!! Jag tror jag ska få veta om ungefär 2 veckor om jag får åka med dem eller inte. I så fall åker jag till hösten 08, så alla ni nära och kära får stå ut med mig en sommar till ; )

Jag funderar dessutom att söka med EF som också börjat skicka folk till Japan (som nån så snällt tippsade om förut här på bloggen, tack så mycket!!). Det visar sig, men jag tror att det blir så. Jag vill ju verkligen till Japan <3

(förlåt till alla som läser det här via bloggen, men som jag lovat att breätta för hur det gick med AFS. Tiden fanns helt enkelt inte, och nu känner jag att det är lika bra att skriva här. Jag tror nog att ni läser det så småningom : )

Kommentarer
Postat av: erika

tråkigt med AFS, men nu håller jag tummarna för att du får åka med Explorica!!!
kan du inte åka nån gång så vi blir av med dig? ;)
haha nej, men jag vet hur mycket det här betyder för dig, så nu ska jag hålla tummarna hela dagarna!!! (yes! en bra anledning att INTE skriva den här uppsatsen jag håller på med =P )
pussar o kramar i massor!
(kommer nog till östersund snart för att hälsa på farmor o farfar =D )

Postat av: Nina

Tack : ) Fast du borde kanske skriva den där uppsatsen ändå .. ; )
Vad kul att du ska komma till Östersund, vi får väl se om vi kanske hinner träffas denna gång : )
Hare bra ^-^

2007-10-02 @ 18:57:24
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se
Postat av: jannemann

Du lyckades komma med på Explorica, grattis!
Tänkte bara nämna att jag tog den där reservplatsen från dig ;D (nr. 2). 3 veckors marginal *phew* (AFS har också regler om ålder).
(Webbsurfade och hittade din blogg...du är mycket mer engagerad än vad jag är, så lycka till! Hoppas allt går som smort med Explorica.)

2008-02-01 @ 16:16:39
Postat av: Nina

Grattis, vad kul att du ska åka med AFS! Du åker du väl nu i mars antar jag?

Lycka till med utbytesåret, ganbatte ; D

2008-02-03 @ 16:04:14
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback