Feriejobb ^.^v

Yes, yes, yes!!!

Jag har fått sommarjobb!! I och för sig blev det ju inte på ålderdomshemmet som jag önskat (man får bättre lön där) utan, till min förskräckelse, på "Executive skiing AB". Hur fan ska det gå, tänkte jag irriterat när jag såg var jag skulle spendera en stor del av min sommar. Jag tycker ju inte om skidor, det är sämmre betalt än hemmet och längre från vänner .. Ush!!

Fast idag känns det mycket bättre. Mamma och min faster, som är på besök, hade tråkigt så de åkte ner och kollade på stället. Det visade sig vara ett café/restaurang. Hur kul låter inte det?!

Med andra ord kommer jag tillbringa soltimmarna till att stå inne i disken på en sportig restaurang eller skurandes golv i korridorerna .. Tur att jag både gillar att städa och diska : )
Och jag behöver pengarna .. Jag ska ju till Japan .. nån gång i alla fall : P  Jag väntar på brev från YFU varje dag nu, kan knappt vänta på posten .. Jag vill veta nu - Japan eller inte?!

(för er som inte vet om det har jag sökt som utbytesstudent till Japan nästa år med www.yfu.se)

Kommentarer
Postat av: joanna

Grattis till jöbbet! :D:D Jag vill också ha ett jobb.. buhu! höhö
svarde på din kommenatar i min blogg... giu, det är struligt det här. vart ska man svara? i sin egena eller i den andras? ;S

Postat av: Erika

grattis till att ni nästan fått löv på träden ;) nej nu ska jag ringa göteborgs-tanten o lägga mig på soldäcket ;D
(joanna: jag svarar lite olika, beror på hur lat jag är :P)

2007-05-24 @ 10:19:00
URL: http://tvillingsystern.blogg.se
Postat av: Nina

Joanna: Jag tror nog du vill tjäna mer än vad du får av feriejobb .. kanske en fast anställning skulle vara trevligt också, eller ;P
Jag svarar i min egen blogg .. Bekvämast så XD
Erika: Aaa, jag vill också ha sol!! Det har vart lite sol idag, men inte något varmt :((

2007-05-24 @ 18:27:43
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback