Trädgårdsmästare

Ordet klingar bra. Blommor är fina. Trädgårdar är vackra. Allting stämmer.
Det är trädgårdsmästare jag vill bli.

Men jag tål inte pollen. Fast jag är ju inte hyperallergisk. Men det kan bli jobbigt att jobba i en sån miljö. Fast jag vill.

Först vill jag gå bild & form på gymnasiet, sedan vidareutbilda mig till trädgårdsmästare. Kanske jag tål pollen då? Kanske det finns någon medecin?

Tänk vad härligt att bara ligga och skrota i rabatter hela dagarna. Vissa dagar skiner solen, andra öser regnet ner. Man kan studera hur årstiderna skiftar, känna närheten till naturen. Vara utomhus, få frisk luft. Slippa sitta vid ett skrivbord. Kanske få jobba i en fin trädgård som man själv aldrgig skulle ha råd med? Känna den syrliga doften när man arbetar i växthuset. Få jord under naglarna. Höra fåglarna kvittra.

Blommgodis: --->     >(ZHANAZ)<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback