Sommarjobb & moppekrångel

Nu så sommarjobbar jag. Det är nice med pengar tills hösten när man flyttar o allt, synd att man får sä jävla dåligt betalt av kommunen bara .. Man skulle ha satt granplantor i stället, då får man 100 kr i timmen .. Som det är nu får jag bara 45 kr : ((

Men, men .. Det får la bli nästa år i stället : )
Där jag jobbar, Café sport i Åre, är det ganska trångt och lite stökigt. Men de är trevliga och man har inte tråkigt, det finns typ alltid nånting att göra. Mitt mission är att försöka förstå mig på kaffemaskinen så att jag kan göra espresso m.m.

Igår fick jag göra nånting som jag tycker mycket om, nämligen packa brev med broshyrer. Jag älskar att packa saker, det är så enkelt .. Det lixom bara flyter på : ) Det är svårt att göra fel, vilket jag är bra på att göra : P, och man kan tänka på annat. Idag fick jag dock sätta mig ner med en daotor där adresserna till alla som bott på hotellet, som hör ihop med cafét, fanns. Så jag ägnade ungefär 4-5 timmar till att skriva adresser på breven jag packade igår .. Men det var också ganska trevligt, jag kännde mig lite viktig med dator, kaffe o allt ; P 

Men moppen min har inte tyckt om mig idag .. Det började med att jag skulle åka ut på en väg där det är ganska skymd sikt. Dum som jag var tittade jag efter bilar åt fel hål först, så när jag trodde att sikten var klar kom det en bil smygandes runt hörnet så jag fick lov att tvärbromsa .. : (   Sen när jag skulle parkera moppen var det ännu värre XD jag ville inte ta upp någon bilparkering utanför cafét, men det var nån som ställt moppen där jag brukar ha den. Men jag testade att ställa den i en liten sluttning .. Men det funkade inte riktigt, utan moppen tippade när jag ställt upp den på stödet. Vimsig som jag är började jag prata med mig själv om hur jag nu skulle göra för att få upp den, den är ju stor och jag liten .. Men jag lyckades resa upp den på egenhand och efter stor möda parkera den någorlunda stabilt dock på en bilparkering. När jag skulle gå in i cafét så upptäckte jag att det satt några utomhus och fikade så de hade väl hört hur jag pratade för mig sälv och krashen när moppen tippa XD haha

När jag skulle åka hem så var batteriet tomt - för första gången sen jag fick den för över 1 år sen .. Vad heter det, Murphys lag eller något sånt : S   Aja, eftersom jag är oteknisk tyckte folket på utefiket synd om mig och kom för att hjälpa mig starta moppen, men vi lyckades inte .. Så jag fick gott och väl sitta och vänta på att bror min kom och hjälpte mig kicka igång moppen så att jag kunde ta mig hemmåt .. Men nu har jag tränat så att jag vet hur man kickar igång den själv ifall det skulle behövas : )

Men nu måste jag gå och kissa för jag har druckit för mycket te och kaffe idag .. Men det är ju så gott ; P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback