Japan

Nu har jag fått besked om jag får åka med YFU eller inte. Svaret blev nej : (  Tydligen hade YFU i Japan gjort om sina regler så att inga som var födda före den 1 april 1991 fick åka (antagligen för att man då kan gå klass 9 i Japan). Jag som är född den 13 mars 1991 är då alltså 17 dagar för gammal.

17 dagar!! Det är helt sjukt!!

Varje år erbjuder YFU 10 platser till de som vill åka som utbytesstudent till Japan, men i år var det bara två platser som blev tagna. Alla andra som hade sökt var för gammla, och då var det många  som hade sökt.

Att jag fick mitt besked om jag fick åka eller inte så sent berodde på att de tydligen försökt få med mig till Japan eftersom det bara diffade på 17 dagar, men nej det fick jag inte. Tack ändå till YFU Sverige som verkligen försökte hjälpa mig!!

Däremot så har jag nu, bl.a. m.h.a. YFU, blivit satt på en reservlista för att få åka med föreningen ASF, vilken jag aldrig hört om, till Japan under samma period. Dock så är det 7 som får åka och jag är 7 reserv .. Men de från föreningen sa att det har hänt förut att hela reservlistan har tömts eftersom folk ledsnar på att vänta, så jag får inte tappa modet!! Men utifall det blir så att jag får åka så kommer allt antagligen ske fort, så jag måste ha alla papper och allting färdiga uti fall att jag får åka.

Önska mig lycka till!!


Kommentarer
Postat av: Fredskronk

Fy vad surt! Hoppas verkligen att du får åka till Japan med den andra föreningen. Stort lycka till. *håller alla tummar och tår som finns*

Postat av: Nina

Tack så mycket!! Du får en godis av mig här för att du är så snäll :
>(ZIZIZ)<

2007-07-26 @ 17:51:51
URL: http://www.wannabejapan.blogg.se
Postat av: Elsa och Camilla

Hoppas du får åka till Japan! Finns hur många organisationer som helst.. men alla åker inte till Japan. EF, Explorica, Rotary och STS är flera organisationer som åker med studenter till Japan. Men för EF och Explorica så är det nyheter för de, de har aldrig skickat studenter dit dvs. ;) Men jaja, hoppas det ordnar sig :D

2007-09-08 @ 15:01:32
URL: http://www.utbytesstudentquestion.blogg.se
Postat av: Rosaaa

Vilken otuur med YFU D: Jag ska åka med YFU nu i mars, vi är 9 st nu ;) Vad kul att du blev antagen någon annan stans :D:D Ha ett trevliiigt år :D:D

2008-01-13 @ 15:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback