Panbilen

Här kommer inrelevant text:
Jag är med mina kompisar i ett hus. Vi ska ett "beach-party". Fast det är mitt i vintern, så vi tar in lite strand och hav och tänder UV-lampor. Men före festen börjar bestämmer vi oss att åka till New York, och där dissar jag Emma och Elin för jag vill äta på ett snabb-nudelhak istället för "The Worlds MC-Donalds". Sen snor jag deras glitter. De blir sura och jag springer hem till min necessär.
Här kommer relevant text:
Jag bestämmer mig att gå upp tidigt så att jag hinner med panbilen (brödbil med japanskt bröd). Jag sitter 6 på morgonen och väntar vid fönstret, och mamma säger åt mig att det inte finns någon "panbil", men jag lyssnar så klart inte. Vart är den?
Då hör jag glassbilens välbekanta
Du-Dudu-Du-Du-DuDu-DuDu-DuDuuu!
Jag springer ut i snön klockan 06.10 och frågar glassgubben vart panbilen är. Han säger att panbilen har börjat sammarbeta med GB-Glass, så den kommer 06.15.
Okej, då får jag väll vänta.
5 minuter senare kommer den. Den luktar gott. Nu kommer alla mina grannar i morgonrockar 06.15 på morgonen pulsandes i snön i vinterkylan. Alla köper av pangubben.
Finns det något mjöklkfritt, frågar jag.
Nej, men vi har mjölkfria brownies svarar han.
Jag som ville ha pan ... DÅ när panbilen åker iväg ser jag den: skylten bland alla pan med bilden med Oatleypan (Oatley = mjölkfri). Ånej, då fanns det ju mjölkfria pan!! Jag måste vänta på panbilen i morgon också!

Klockan ringer för 10 gången. Den visar 06.34.
Ånej, jag missade panbilen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback