¡¡Grått Nytt Hår!!

image192


I år har jag haft lite dilemma över nyår. Min syster och hennes familj är här i Åre, dessutom firar systern och hennes man sin 10-åriga bröllopsdag idag. Nästa nyår är jag ju i Japan, så då firar jag inte med familjen i alla fall (men jag tror det kommer bli ett helt fantastiskt nyår i Japan!).
Trots detta bestämmde jag mig efter en del ångest att fira med mina vänner. Jag tror det kommer bli kul, och nyår är ju trots allt inte en så viktig högtid här i Sverige att det spelar speciellt stor roll. 
I kväll ska vi vara hos Elin och Linda. Vi skulle ha med oss en pulka eller något att åka på, så jag misstänker skarpt att det blir pulkarace. Det får bli täckbrallor över klänningen med andra ord, annars fryser jag väl rumpen av mig i bara strumpebyxor. Men det är faktiskt inte kallt i år, det brukar ju alltid vara svinkallt vid nyår. Bara för att man ska bli förkyld när man tittar på raketerna säkert, väderguden screw you. Fast i år blir det nog bättre. Dels för att det bara är -6 grader (jämfört med vissa års -15 grader) och dels för att det inte blir så mycket raketer att titta på. Kommunen har kommit på att det är miljöovänligt med raketer (det tog en stund, vilken insikt), så det blir ingen fyrverkerishow nere på Holidayclub, i Björnen och vart det nu brukar vara. Det är bra tycker jag, go green ; D

明けましておめでとうございます

Akemashite omedetô gozaimasu!
(Gott nytt år!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback