En händelserik dag

Allt började med att jag, Emma & Elin skulle in till lilla Åre och shoppa.Vi tog 10-skidbussen in och upptäckte att alla affärer öppna först 12. Kul. 11.30 gick vi och skulle äta på Subway.

Det luktade gott och man var jättehungrig när man kom in. Men kön sniglade sig fram och det tog 15 minuter tills man stod med sin macka i handen från det att man kom in. Under tiden hade jag försökt fåtag på en mjölkfrimacka, tjorvat lite m.m. Efter jag betalat ocf fått en, ja en, servett så fyllde jag min subwaymugg med fanta. Jag damp nöjt ner på en bänk och råkades, klumpig som jag är, riva med muggen med fanta. Fantan forsade över mig, över bordet, ner på bänken och sipprade slutligen ner på golvet. Muggen var så gott som tom. Mirakulöst nog hade ingen sett händelsen, så där stod jag ovetande om hur jag skulle göra nästa drag ..

Emma .. väste jag. Hon tittade åt mitt håll och fick sin på pölen på bordet. "oj" sa hon. "Har du någon servett Emma?! Frågade jag förvirrad efter att ha använt min enda servett med att torka av min kappa. Då såg hon pölen på bänken och golvet. "OJ!" sa hon. Det som hände därefter var en kort men o så aktiv jakt efter servetter - men nej, inga servetter fans att få. Man skulle klara sig med den man fått av servett-diktatorn bakom disken. Emma gjorde som hon alltid gör, handlade snabbt och kom på en allternativ lösning. "Fort Nina, vi byter bord!!" Detta hade naturligtvis varit en kolosalt genialisk plan om det inte var för att allting är så litet i Åre, inklusive matställerna. Vi fick alltså lov att sätta oss två bord bort från förödelsen.

Jag satt hela tiden och tittade ut genom fönstret när jag åt. Dessutom spillde jag ut en del chips på golvet innan vi fick till att lämmna stället. Jag hatar subway! För att: Man bara får en servett, de som arbetar där är så vimsiga, de tog för mycket betalt av mig och de har dessutom goda mackor!!

Man skulle kunna tro att dagen tog slut där, men onej! Vi shoppade väll på så gott det går i vår lilla by. Jag köpte en tröja : ) Sedan var det dags att handla lite mat. Jag hade precis tagit mig genom kassan bland alla turister, och dessutom gjort bort mig då jag skrek "Jackpot!!" när jag fick växel ur en myntautomat i kassan utan att någon fattade skämtet. Jag stod och skulle packa ner mina varor då jag upptäckte att jag inte hade köpt någon kasse. Jag var alltså tvungen att göra vad varje god människa ibland måste göra - Utnyttja sina vänner. Elin fick bära en jättefranska, Emma ett stort paket husmans knäckebröd och jag 1½ liter mjölk. Jag stod och gullade med mitt mjölkpaket och stämning var allmänt flumm. Vi slutade upp på Veromoda och bad om extra stora kassar som vi kunde bära vår fralla och knäckebröd i, hon bakom disken var förstående men skrattande. Fast vi köpte faktiskt några saker där också.

Dagen slutade med att jag trängde mig ut ur en överfull skidbuss fäktandes med min jättefrall och knäckebröd. Härligt slut på en flummig dag.

Flummgodis: --->    >(ZPURPlESM0K3)<

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jadu Nina, flummiga är väl det minsta man kan säga... Tvingar du mig att bära en halv meter knäckebröd igen ska jag strypa dig.. Men det var kul!

2007-04-02 @ 21:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback