Nihongo wa amari hanase masen!!

Betyder: Jag kan inte mycket japanska ..

Sitter och pluggar spanskaglosor varvat med lite japanska som jag gett mig själv ..
Går väll sisådär .. @_@
Fast det går bättre på japanskan än spanskan    (^O^)
Fast det är ju förstås lite olika nivåer på orden .. Kan mycket mer spanska än japanska, framförallt gramatiken.
Fast jag är mycket bättre på att räkna på japanska! Råkades nästan göra det på spanskan idag (^_^') ..

Längtar tills jag kan prata japanska perapera (flytande)!

Jag har faktiskt ansökt om att bli utbyteststudent 08/09 med avresa i mars med föreningen YFU, men jag funderar på att kontakta nån typ som min svåger känner somm jobbar på EF .. Dem har i och för sig inte resor till Japan, men jag vet inte om dem har kontakt med landet. Eftersom att dem känner varandra ganska bra så kan man ju hålla tummarna i alla fall ^^

Kan redan känna doften av körsbärsblommor, grönt te, avgaser och suddrester ^_^

Japangodis   >(ZJPNZ)<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback